اونس طلا2213.89
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بازیگرانی که برای فرو رفتن در نقش خود دست به کارهای عجیبی زدند +عکس

متد اکتینگ در هالیوود شیوه ی متداولی است و بسیاری از بازیگران مشهور با کمک آن خود را برای بازی در یک نقش آماده می کنند.

به گزارش سایت طلا، متد اکتینگ در هالیوود شیوه ی متداولی است و بسیاری از بازیگران مشهور با کمک آن خود را برای بازی در یک نقش آماده می کنند. این روش گرچه انواع مختلفی دارد اما معمولاً بازیگر را وادار به همدلی با نقش خود و تصور شرایط سکانسی می کند که خود را برای آن آماده می سازد. با این حال، بعضی بازیگران تصمیم می گیرند پا را فراتر بگذارند و حتی در پشت صحنه هم از نقش خود خارج نشوند.

در ادامه از بازیگران هالیوودی خواهیم گفت که برای ایفای هر چه بهتر نقش خود دست به کارهای عجیبی زدند.

کالین فرث بعد از پایان فیلمبرداری هم هنوز لکنت زبان داشت

کالین فرث برای اینکه در نقش خود، شاه جورج ششم در فیلم «سخنرانی پادشاه» (The King’s Speech) فرو رود و این شخصیت تاریخی را به شکل باورپذیری به تصویر کشد، ساعت ها تصاویر آرشیوی تماشا کرده بود تا بتواند لکنت زبان پادشاه را به درستی اجرا کند. نقش آفرینی ماهرانه ی فرث در این فیلم اسکار بهترین بازیگر مرد را نصیب او ساخت، اما او تا مدتی هم کماکان لکنت زبان داشت. او حتی مصاحبه ای که بعد از پایان فیلمبرداری این فیلم با یک نشریه ی انگلیسی داشت را با لکنت زبان انجام داده بود.

تام هالند به دبیرستان بازگشت

تام هالند برای آنکه خود را برای نقش معروفش، مرد عنکبوتی آماده کند، تصمیم گرفت چند روزی با ظاهر مبدل به دبیرستان بازگردد. هالند حتی نام و لهجه ای جعلی داشت تا کسی او را نشناسد. او این تجربه را «عجیب و مفرح» توصیف کرده است، بیشتر به این خاطر که دبیرستانی که او در نیویورک با ظاهر مبدل به آن رفته بود با دبیرستان خودش در لندن بسیار متفاوت بود.

جودی فاستر با اف‌بی‌آی تمرین کرد

جودی فاستر برای فرو رفتن در نقش خود در فیلم «سکوت بره ها» (The Silence of the Lambs) هر چه در توان داشت کرد. فاستر در این فیلم نقش یک نیروی کارآموز اف‌بی‌آی را ایفا می کرد و برای این نقش حتی تحت آموزش حرفه ای قرار گرفت. او توسط یک افسر اف‌بی‌آی آموزش دید و در کلاس های آموزش افسران جدید شرکت کرد تا خود را برای ایفای نقش کلاریس استارلینگ آماده کند.

نیک نولتی ۵ هفته مثل یک بی خانمان زندگی کرد

نیک نولتی در فیلم «آس و پاس در بورلی هیلز» (Down and Out in Beverly Hills) نقش یک مرد بی خانمان را ایفا کرده است که پس از آنکه توسط زوج ثروتمندی از خودکشی نجات ی یابد، آن ها مجذوب زندگی گذشته و ماجراهای او می شوند. نولتی برای آنکه خود را برای این نقش آماده کند، ۵ هفته در خیابان های لس آنجلس زندگی کرد. بازی خوب او در نقش جری باسکین تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت که تحت تأثیر نقش آفرینی او قرار گرفته بودند.

مریل استریپ با کسانی که نقش کارمندش را بازی می کردند، در پشت صحنه صحبت نمی کرد

مریل استریپ برای آنکه بتواند شخصیت میراندا پریستلی در فیلم «شیطان پرادا می پوشد» (The Devil Wears Prada) که یک رئیس سرد و بی رحم بود را بهتر به تصویر کشد، در پشت صحنه ی فیلم با همبازی های خود هیچ ارتباطی نداشت و همین امر باعث شده بود بسیار تنها شود. او گرچه برای بازی اش در این نقش نامزد جایزه اسکار شد، اما خود بعدها گفت پس از این تجربه تصمیم گرفت دیگر از شیوه ی متد اکتینگ استفاده نکند.

دواین جانسون در زمان بازی در فیلم «هرکول» ۸ بار از هوش رفت

برای گرفتن یک سکانس مهم در فیلم «هرکول» (Hercules) که در آن شخصیت هرکول تلاش می کند خود را از غل و زنجیر رها کند، دواین جانسون خواسته بود از زنجیرهای فولادی واقعی استفاده کنند تا صحنه واقعی تر از آب درآید. او این سکانس را طوری بازی کرد که در هر ۸ برداشت آن بر اثر فوران آدرنالین از هوش رفت.

هریسون فورد برای بازی در نقش یک پزشک، در یک عمل قلب باز واقعی شرکت کرد

هریسون فورد در فیلم تریلر «فراری» (The Fugitive) نقش یک جراح را ایفا کرده است. او برای اینکه خود را برای یکی از صحنه های فیلم آماده کند در یک عمل قلب باز واقعی به عنوان دستیار شرکت کرد. فورد هنگام فیلمبرداری بخش دیگری از فیلم هم از ناحیه پا دچار شکستگی شد اما از دریافت کمک پزشکی خودداری کرد و به بازی ادامه داد تا لنگ زدن شخصیتی که نقش آن را ایفا می کرد، باورپذیرتر باشد.

لیدی گاگا ۹ ماه با لهجه ی ایتالیایی صحبت کرد

این خواننده و بازیگر به خاطر نقشش در فیلم «خاندان گوچی» (House of Gucci) یک سال و نیم در نقش پاتریزیا رجیانی باقی ماند و ۹ ماه بی وقفه، حتی در پشت صحنه با لهجه ایتالیایی صحبت کرد و اصلاً از نقش خود خارج نشد. لیدی گاگا در زمان بازی در این فیلم، ابتدا لهجه ی محلی ویگنولایی را تمرین کرد و و بعد از مدتی لهجه های پیچیده تر میلانی و فلورانسی را شروع کرد.

هیث لجر خود را یک ماه در اتاق یک هتل حبس کرد

هیث لجر برای اجرای درست نقش جوکر در فیلم «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) یک ماه خود را در اتاق هتلی در لندن حبس کرد. او در این مدت از دید شخصیت جوکر، خاطرات روزانه می نوشت.

آلن ریکمن لباس نقش خود را تغییر داد

آلن ریکمن خواسته بود تغییراتی در لباس شخصیت اسنیپ در فیلم های هری پاتر بدهند، چون احساس می کرد لباس این شخصیت باید دکمه های متعدد و آستین های تنگ داشته باشد. او زمانی که این شخصیت را برای خود می ساخت، او را در حال بستن دکمه های لباس خود تصور کرده و به این نتیجه رسیده بود که لباس های اسنیپ بخش زیادی از شخصیت او را تشکیل می دادند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد