اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه ریزش ها در بازار طلا، پیش بینی آینده قیمت طلا

قیمت طلا در روز گذشته تغییر چندانی را از خود نشان نداده و بدون افزایش یا کاهش نوسان کرد. با این حال طلا از صبح امروز وارد یک روند نزولی شده و قیمت آن کاهش یافته است.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1834 دلار می باشد که بیش از 5 دلار کاهش قیمت را نشان می دهد. عدم توان طلا برای تثبیت بالا تر از 1840 دلار به همراه نگرانی ها درباره سیاست های آینده فدرال رزرو مهم ترین عواملی است که قیمت فلز زرد را نزولی کرد.

از طرف دیگر شاخص دلار آمریکا که در روز گذشته اندکی کاهش یافته بود، بار دیگر افزایشی نسبی را تجربه کرده و به عنوان باد مخالف برای طلا عمل می کند. حال سرمایه گذاران در انتظار شفاف شدن سیاست های فدرال رزرو برای آینده هستند که می تواند تاثیر بسیاری بر روی بازار داشته باشد.

همچنین در ادامه این هفته قرار است داده های مربوط به PMI (شاخص مدیران خرید) ایالات متحده منتشر شود که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است. بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان نزولی باقی بماند اما پتانسیل رشد آن نیز دست نخورده باقی خواهد ماند.

از منظر فنی شاخص RSI (شاخص قدرت نسبی) به محدوده نزولی 20-40 سقوط کرده است و افت بیشتر قیمت طلا را نشان می دهد. طلا همچنین نتوانست بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 1838 دلار باقی بماند که باعث افت شدید تر قیمت آن شد.

پایین تر از آن قیمت طلا در نقطه 1836 دلار دارای حمایت قدرتمندی بوده که فروشندگان برای افت بیشتر نیاز دارند تا طلا را به زیر این نقطه بفرستند. افت قیمت طلا می تواند تا 1800 دلار ادامه داشته باشد که یک حمایت روانی مهم برای طلا به شمار می رود.

از طرف دیگر نیز طلا برای رشد مجدد ابتدا نیاز دارد تا از مقاومت 1845 دلاری عبور کند که بالاترین قیمت روز گذشته است. صعود از این نقطه طلا را با مقاومت بعدی آن در نقطه 1857 دلار مواجه خواهد ساخت که عبور از آن برای فلز زرد بسیار مشکل خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد