اونس طلا2317.38
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

پنج خودروی شاسی بلند با مصرف سوخت کمتر در امارات+قیمت

با افزایش قیمت بنزین در امارات و سراسر جهان، راننده‌های اماراتی به دنبال ماشین‌های شاسی‌بلندی (SUV) هستند که از لحاظ مصرف سوخت بهینه‌تر باشند.

به گزارش سایت طلا ، در ادامه به پنج مدل از اقتصادی‌ترین خودروهای مناسب استفاده خانواده و بودجه‌ی محدود نگاه می‌اندازیم.

Toyota C-HR Hybrid

تحلیلگران خودرو در سراسر جهان معتقدند استفاده از تویوتا C-HR از لحاظ مصرف بهینه‌ی سوخت مزایای زیادی به همراه خواهد داشت.

تویوتا C-HR ابتدا فقط با موتور بنزینی به بازار آمد، اما بعد از آن وارد دسته‌ی هیبرید شد که هزینه‌ی مصرف بنزین برای دارنده‌ی خودرو را کاهش می‌دهد. این خودرو همراه موتور بنزینی چهارسیلندر ۱.۸ لیتری‌اش، یک موتور برقی کوچک نیز دارد که به موتور اصلی متصل است.

این خودرو که دیفرانسیل جلو است، هر ۲۴ کیلومتر یک لیتر مصرف دارد و با نمایشگر مخصوص مصرف انرژی‌ آن می‌توانید ببینید که دقیقاً انرژی خود رو از چه راهی تامین می‌شود، از موتور بنزینی یا موتور برقی یا ترکیبی از هر دو.

اگر به این خودرو علاقه‌مند هستید، برای خریداری آن باید حدود ۸۷ هزار درهم بپردازید.

Ford Puma EcoBoost

فورد پوما اکوبوست از تکنولوژی هیبرید استفاده می‌کند اما برای حرکت صرفا به نیروی برق وابسته نیست.

در واقع، موتور برقی این خودرو هر وقت لازم باشد به کمک موتور بنزینی می‌آید و با افزایش قدرت خودرو، تا ۲۰ درصد به شتاب خودرو کمک می‌کند. فورد پوما اکوبوست در کنار موتور یک لیتری اکوبوست خود، از تکنولوژی ترمز احیاکننده نیز برای شارژ باتری استفاده می‌کند تا مصرف سوخت خودرو را کاهش دهد.

فورد پوما اکوبوست با مصرف هر لیتر بنزین تا ۲۳ کیلومتر می‌پیماید و برای خرید مدل صفر آن باید حدود ۱۱۵ هزار درهم بپردازید.

Mitsubishi Outlander PHEV

این خودرو حدود یک دهه پیش به بازار عرضه شد اما در چند سال گذشته ظاهر آن ارتقا پیدا کرده است. با این وجود همچنان گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که دوست دارند خودرو شاسی‌بلند داشته باشند اما نمی‌خواهند هزینه‌ی هنگفتی برای سوخت آن متحمل شوند.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV یک خودرو برقی پلاگین هیبرید است که یعنی می‌توانید باتری این خودرو را با استفاده از کابل برق، چه با برق خانگی و چه با برق قوی ایستگاه شارژ، شارژ کنید.

این خودرو با باک ۴۳ لیتری، موتور بنزینی چهارسیلندر ۲.۴ لیتری دارد که با بالا رفتن قیمت بنزین، آن را به گزینه‌ای برجسته در بازار تبدیل می‌کند. میتسوبیشی اوتلندر PHEV با مصرف هر لیتر بنزین تا ۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند و صفرتاصد ۱۰.۵ ثانیه‌ای دارد.

در امارات شما می‌توانید این خودرو را با قیمت بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار درهم خریداری کنید. توجه کنید که مدل تمام‌بنزینی این خودرو ارزان‌تر بوده و بین ۷۹.۵ تا ۱۱۸ هزار درهم است.

KIA Niro

کیا نیرو باتری لیتیوم پلیمر دارد که با یک موتور برقی مغناطیس دائم و یک موتور بنزینی عادی همراه شده است.

موتور بنزینی این خودرو یک موتور چهارسیلندر ۱.۶ لیتری است. کیا نیرو با کمک موتور برقی خود صفر تا صد را در ۱۱ ثانیه طی می‌کند.

موتور این خودرو از میتسوبیشی اوتلندر PHEV کوچک‌تر بوده و با مصرف لیتری ۲۳ کیلومتر، نسبت به اندازه‌ی خود مصرف سوخت خوبی دارد. در امارات قیمت کیا نیرو ۹۵ هزار درهم است.

Toyota Corolla Cross

این خودرو همان‌طور که از نامش پیداست یک شاسی‌بلند کراس‌اور است. تویوتا کرولا کراس با موتور هیبرید دو لیتری خود ترکیبی از قدرت و تولید پایین کربن‌دی‌اکسید به ارمغان می‌آورد. با اینکه شاید حین رانندگی آن احساس بی‌نقصی شاسی‌‌بلندهای دیگر را نداشته باشد اما در مصرف سوخت بسیار بهینه عمل می‌کند.

این خودرو با عملکرد دیفرانسیل جلو، با مصرف هر لیتر بنزین ۱۴ کیلومتر می‌پیماید. کرولا کراس اولین مدل تویوتاست که از سیستم برقی تمام‌هیبریدی شارژ خودکار نسل پنجمی این شرکت استفاده می‌کند. شرکت تویوتا می‌گوید که زنجیره‌ی نیرورسان این خودرو نیروی گشتاور بیشتری به همراه می‌آورد و با مصرف برق بازده بسیار بالایی دارد.

مدل عادی کرولا کراس حدود ۱۱۰ هزار درهم قیمت دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد