اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود چشمگیر قیمت طلا پس هفته ها حرکت نزولی

بازار طلا پس از هفته ها حرکت نزولی بار دیگر از دست فروشندگان خارج شد به دست خریداران افتاد. هم اکنون طلا در حال تجربه بالاترین قیمت دو هفته اخیر خود است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا پس از افت به 1786 دلار در هفته گذشته، صعودی شد و توانست رشد قابل توجهی را به نمایش بگذارد. هم اکنون هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1861 دلار قیمت دارد که 14 دلار رشد روزانه را نشان می دهد.

شاخص دلار ایالات متحده پس از رشد های شدید خود طی هفته های گذشته، به پایین ترین سطح یک ماه اخیر خود رسید که به عنوان یک عامل کلیدی برای رشد قیمت طلا در نظر گرفته می شود.

با این حال عواملی در بازار وجود دارد که می تواند مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شود. بهبود موارد ابتلا به کووید 19 در چین از نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به رشد اقتصاد جهانی کاسته و در نتیجه بازار های سهام شاهد یک بهبود کلی بود.

بهبود کلی در بازار سهام به همراه رشد بازده خزانه داری ایالات متحده به عنوان باد مخالف برای طلا به شمار می روند و می توانند رشد قیمت این فلز گرانبها را کاهش دهند.

علاوه بر این سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو اقدامات شدید تری را برای مقابله با تورم انجام دهد. در حداقلی ترین حالت ممکن پیش بینی می شود فدرال رزرو طی جلسات آینده خود نرخ بهره را به میزان 50 واحد پایه افزایش دهد.

قیمت امروز طلا و سکه

در ادامه این هفته قرار است صورت جلسه فدرال رزرو منتشر شود که برای سرمایه گذاران بسیار شایان توجه خواهد بود. این صورت جلسه می تواند نظرات اعضای فدرال رزرو را مشخص تر ساخته و پیش بینی های دقیق تری نسبت به آینده اقدامات این بانک صورت دهد.

در انتها اینکه در غیاب انتشار داده های اقتصادی در این هفته، پویایی دلار تاثیر بسیار زیادی بر روی بازار های مختلف از جمله بازار طلا خواهد داشت و می تواند نوسانات بسیاری در آن به وجود آورد که در نتیجه سرمایه گذاران باید توجه زیادی را به آن معطوف سازند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد