اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آخرین جزئیات از ریزش برج «متروپل»

ساعتی پیش برج در حال ساخت «متروپل» در خیابان امیری آبادان فروریخت، آخرین گزارش‌ها از کشته شدن 3 و زخمی شدن 21 تن دیگر خبر می‌دهد. چند کارگر نیز زیر آوار محبوس شدند.

به گزارش سایت طلا از آبادان، ساعتی پیش ساختمان متروپل معروف به برج دوقلو آبادان فروریخت.

طبق آمارهای غیررسمی عده‌ای در این اتفاق زیر آوار مانده‌اند که روابط عمومی اورژانس خوزستان اعلام کرد بالگرد و پنج آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند اورژانس در حالت آماده باش قرار دارد.

همچنین تیم‌های ارزیاب و اورژانس ماهشهر نیز برای امداد رسانی به افرادی محبوس در زیر آوار این برج ۱۳ طبقه اعزام شده‌اند.

تاکنون هیچ یک مسوولین مربوطه در شهرستان پاسخگوی تماس‌ها و پیگیری‌های خبرنگاران فارس نبوده و علت و سایر جزئیات حادثه هنوز در دسترس نیست.

همچنین طبق مشاهدات عینی ، پرسنل و بیماران آزمایشگاه جنب این برج در ساختمان آزمایشگاه محبوس شدند و به علت ازدحام جمعیت سرعت امداد رسانی پایین است.

تیم‌های اورژانس به محل اعزام شدند/ تاکنون دو نفر مصدوم شدند

اما مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در صحنه حضور دارند، اظهار کرد: این حادثه تاکنون دو مصدوم داشته است و احتمال افزایش مصدومان نیز وجود دارد.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تیم‌های اورژانس نیز از اهواز به محل حادثه اعزام شده‌اند.

سگ‌های زنده‌یاب و امدادگران هلال‌احمر اعزام شدند

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان در این خصوص اظهار کرد: ساعت ۱۲:۳۰ امروز دوم خرداد ماه، گزارش حادثه ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری اعلام شد.

وی افزود: چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان ادامه داد: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده‌باش هستند.

آماده‌باش اورژانس در پی فروریختن برج متروپل/ در این ساختمان واحدهای مسکونی قرار داشت

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان اظهار کرد: در پی فروریختن برج متروپل در آبادان اورژانس خوزستان در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی از اعزام یک بالگرد و آماده باش پایگاه‌های اورژانس استان خوزستان در پی بروز این حادثه خبر داد.

شرهانی گفت: ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه اتوبوس به محل حادثه اعزام شدند و کلیه نیروهای ستادی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اهواز نیز به آبادان اعزام شد.

شرهانی با بیان اینکه از تعداد کشته‌ها و مصدومین اطلاعاتی در دست نیست، گفت: در این ساختمان واحدهای مسکونی قرار داشت.

آمار دقیقی از تلفات وجود ندارد

احسان عباس‌پور فرماندار آبادان در رابطه با این حادثه اظهار کرد: آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند.

فرماندار آبادان گفت: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

وی ادامه داد: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

استقرار اتوبوس آمبولانس درکنار ساختمان درحال ریزش آبادان /یک فوتی و ۴ مصدوم

سخنگوی اورژانس کشور گفت: با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد و تاکنون ۴ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی افزود: برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

متاسفانه این حادثه تاکنون یک فوتی و ۴ مصدوم به جای گذاشته است.

جمعی از شهروندان زیر آوار هستند

رییس فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی افزود: ۱۵ دستگاه آمبولانس در محل حادثه مستقر شدند و ۳۰ دستگاه آمبولانس از سراسر استان درخواست شده است.

تاکنون هفت مصدوم به بیمارستان منتقل شده است

رئیس فوریتهای پزشکی آبادان با اشاره به ریزش ساختمان 10 طبقه، گفت:‌ این ساختمان ۱۰ طبقه در مرکز شهر آبادان است و بخشی از این ساختمان ریزش کرده است.

وی ادامه داد:‌ موضوع مهم امنیت و ایمن سازی ساختمان است که نیروهای امدادی در حال انجام هستند.

نقیبی خاطرنشان کرد: ‌15 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است؛ ضمن اینکه یک فروند بالگرد نیز آماده شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان درباره تعداد مصدومان بیان کرد: تاکنون 7 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و متاسفانه تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده است.

3 کشته و 21 نفر مجروح شدند

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه امدادرسانی به مصدومین این حادثه ادامه دارد، اظهار کرد: 3 نفر از مصدومین حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان فوت کردند.

وی افزود: این حادثه تاکنون 21 زخمی داشته است.

اورژانس خوزستان در پی بروز این حادثه به حالت آماده باش درآمده است.

حداقل ۸۰ نفر زیر آوارند

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان در این زمینه گفت:طبق ارزیابی تیم‌های هلال‌احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتارند.

وی افزود:با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

۴ کشته و ۲۵ مجروح تاکنون

عارف شرهانی اصل ذقایقی قبل در خصوص آخرین مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: تا این لحظه چهار نفر در این حادثه فوت کردند و ۲۵ نفر مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان تکنسین اورژانس است، افزود: تلاش‌ها برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

آمار جدید/ ۵ کشته و ۲۷ نفر مصدوم شدند

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در تازه ترین اطلاعات و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین آمار مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: تا این لحظه ۵ نفر در این حادثه فوت کردند و ۲۷ نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان تکنسین اورژانس است، افزود: تلاش‌ها برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

نجات ۳۲ نفر از گرفتارشدگان زیر آوار ساختمان آبادان

مهدی ولی پور رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به وسعت حادثه در آبادان تعداد تیم ها و نیروهای امدادی-عملیاتی برای رهاسازی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان افزایش یافته که بر این اساس ۱۷ تیم امدادی و واکنش سریع از شهرهای آبادان، اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر برای انجام عملیات تخلیه و ایمن سازی محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر اعزام ۱۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی نیز در محل حادثه مستقر شده است. تا این لحظه هم گزارش قطعی مصدوم شدن ۲۷ نفر و پنج فوتی در حادثه ریزش ساختمان در آبادان اعلام شده است.

ولی پور بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار را نجات داده و ۲۷ نفر را به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل کردند.

دستور ویژه رئیسی برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان

رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می برد، به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی تهران برای امداد به آسیب دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.

اعزام تیم‌های زبده آتش‌نشانی تهران جهت کمک به حادثه دیدگان برج متروپل آبادان

علیرضا زاکانی شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توییتر اظهارداشت: اخبار حادثه ساختمان متروپل شهر آبادان سبب نگرانی افکار عمومی و به خصوص مردم عزیز خوزستان شده است.

وی افزود: تیم زبده و حرفه ای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری تهران با همراهی اعضای شورای محترم شورا آماده کمک و اعزام به آبادان است برای این عزیزان دعا می‌کنیم.

اعزام ۵۰ آتش‌نشان حرفه‌ای از تهران به آبادان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: ۵۰ آتش‌نشان حرفه‌ای و نجات‌گر همراه با ۱۱ دستگاه خودروی سنگین و سبک عملیاتی که بیشتر مربوط به آواربرداری و جست‌وجو در آوار است، به محل حادثه در آبادان اعزام شدند.

وی افزود: ۳۰ نفر از نیروها برای تسریع در عملیات به صورت هوایی به محل حادثه اعزام می‌شوند و مابقی افراد به صورت زمینی ساعتی دیگر به سمت آبادان حرکت خواهند کرد.

اسامی کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان ریزش ساختمان در آبادان منتشر شد

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در خصوص وضعیت کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان اظهار کرد: تاکنون امیر لفطوی، مهدی اسماعیلی، مهدی کشکی، علی نیک پور قنواتی و یک فردی که هویت وی مشخص نیست در این حادثه دلخراش جان خود را از دست داده‌اند.

خالدی افزود: همچنین تا به این لحظه ۲۸ مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت مصدومین حادثه در بیمارستا‌های آبادان اظهار داشت: در بیمارستان ۱۷ شهریور ۲ نفر تحت مراقبت و درمان قرار دارند:

۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری

۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله

وی افزود: در بیمارستان امام خمینی ۱۸ نفر تحت درمان هستند

۱. نگار درآباد ۲۸ساله

۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله

۳. منصور توسلی ۶۱ساله

۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله

۵. عبدا... باوی پور

۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله

۸. علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله

۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله

۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص شد

۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله

۱۲ حدیث هاشم مطوری

۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد

۱۴-حسین رسولی ۴۴ ساله

۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله

۱۶. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص شد

۱۷. عباس بچاری ۳۴ساله

۱۸. مجید توسلی۴۲ ساله

وی افزود: همچنین در بیمارستان شهید بهشتی نیز ۶ تن از حادثه‌دیدگان زیر تحت درمان هستند.

۱. طارق قیم ۳۵ سال

۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله

۳. عبدا... بحرانی پور ۲۴ ساله

۴. مسیح صادقی ۷ساله

۵. حمیدصادقی

۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

وی خاطرنشان کرد: جستجو برای آوار‌برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد و احتمال افزایش این آمار بسیار وجود دارد.

استاندار خوزستان: با مسببان حادثه ساختمان متروپل برخورد می‌شود

صادق خلیلیان استاندار خوزستان امروز در جمع خبرنگاران پیرامون حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: در نخستین ساعات اطلاع از حادثه ساختمان متروپل آبادان در محل حاضر شدیم، هم اکنون گروه‌های امداد و نجات مشغول کار هستند.

استاندار خوزستان یکی از علت‌های ریزش ساختمان متروپل را عدم رعایت استانداردهای لازم در سازه این ساختمان بیان کرد و گفت: در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند برهمین اساس تاکنون دو نفر دستگیر شدند.

خلیلیان با بیان اینکه گروه‌های امدادرسانی در محل حادثه به صورت جدی فعال شده‌اند، افزود: چندین نفر از هموطنان‌مان در ساختمان گیر افتاده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها در جریان است؛ ضمن اینکه خوشبختانه ۲۵ نفر دیگر از زیر آوار خارج شده‌اند.

وی گفت: در چنین حوادثی عوامل مختلف اثرگذار مورد بررسی قرار خواهد گرفت، به طور حتم با مسببان حادثه به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

جشن‌های سوم خرداد در خرمشهر لغو شد

جشن‌های سالروز آزاد سازی خرمشهر با هدف ابراز همدردی با مردم آبادان و خانواده‌های داغ‌دیده و عزادار حادثه ریزش ساختمان متروپل لغو شد.

افزایش تعداد قربانیان حادثه آبادان / ۶ کشته و ۲۸ مصدوم‌‌

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به تداوم عملیات امدادرسانی در آبادان، در حال حاضر ۱۹ تیم شامل ۹۲ نفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، اهواز، شادگان به همراه ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب، ۲ تیم واکنش سریع استان و یک تیم ارتباطات رادیویی در محل حادثه مستقر و در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

وی افزود: تا این لحظه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که ۵ نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است.بر اساس اعلام اورژانس ٢٨ نفر هم مصدوم شدند.

در پی فرو ریختن برج ۱۰ طبقه؛ تیم امدادی از شیراز به آبادان اعزام شد

خلیل عبداللهی مدیرکل بحران استانداری فارس در شیراز اظهار داشت: در پی حادثه فرو ریختن برج ۱۰ طبقه متروپل در آبادان، حسب اعلام استانداری خوزستان مبنی بر کمک به افرادی که زیر آوار هستند، تیم ۵ نفره تخصصی - تجسسی به همراه یک دستگاه خودرو آتش نشانی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: این تیم، عصر روز دوشنبه، ساعت ۱۸:۳۰ از سازمان آتش‌نشانی شیراز به مقصد آبادان حرکت کرده و به زودی در محل حادثه مستقر می‌شوند.

افزایش شمار کشته‌های حادثه فروریختن متروپل در آبادان/۶ نفر کشته و ۳۲ نفر مصدوم‌‌

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان درباره تعداد فوتی‌های حادثه متروپل آبادان اظهار کرد: تعداد افراد کشته شده در این حادثه به ۶ نفر افزایش پیدا کرد.

وی افزود: تعداد مصدومین حادثه فروریختن برج دوقلو در آبادان نیز به ۳۲ نفر رسید.

دستور رئیس سازمان بازرسی کشور برای بررسی ابعاد ریزش ساختمان در آبادان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با صدور دستوری به بازرس کل ویژه استان خوزستان، به وی ماموریت داد ضمن نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل آبادان، ابعاد مختلف موضوع را بررسی و متخلفان احتمالی را به مراجع قضایی و اداری معرفی کند.

سردار سلامی: امکانات سپاه خوزستان برای حادثه آبادان به کار گرفته می‌شود

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه، همه امکانات سپاه متعلق به مردم است و برای کمک به آوار برداری در اختیار سپاه آبادان قرار می گیرد، گفت: امکانات و تجهیزات لجستیکی سپاه که مورد نیاز برای کمک به حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه و خارج کردن سریع مصدومان از زیر آوار است به کار گرفته می‌شود.

کشته‌های متروپل آبادان به ۷ تن رسید

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تعداد کشته‌های حادثه متروپل افزایش یافت، اظهار کرد: تعداد افراد کشته شده در این حادثه به ۷ نفر افزایش پیدا کرد.

شرهانی همچنین گفت: در حال حاضر ۵۰ آمبولانس برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان در محل مستقر هستند.

رئیس مجلس: ستاد بحران سریعا به مصدومان حادثه متروپل رسیدگی کند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی ضمن تسلیت وقوع حادثه غمبار فرو ریختن ساختمان متروپل در شهر آبادان و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان، از کمیسیون عمران خواست هر چه سریعتر ابعاد حادثه را پیگیری و به مجلس ارائه کند.

بازداشت شدگان حادثه آبادان به ۸ نفر رسید

علی دهقانی رئیس دادگستری خوزستان امروز در بازدید از محل حادثه ریزش برج متروپل آبادان، اظهار کرد: تعداد بازداشت شدگان حادثه متروپل آبادان به ۸ نفر رسید که به غیر از مالک و پیمانکار این طرح، ۶ نفر دیگر از نیروهای شهرداری آبادان و ناظران این طرح در بین احضار شدگان حضور دارند.

وی گفت: دادستان استان و شهرستان پیگیر چگونگی این موضوع هستند و با تمامی عواملی که ترک فعل یا نظارت ناقص داشته باشند برخورد خواهند کرد و پس از بررسی دقیق نتایج به آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

این خبر در حال بروزرسانی است ...

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد