اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی: قیمت طلا کاهش خواهد یافت

با توجه به افت شدید قیمت طلا طی هفته گذشته و عدم وجود عوامل حمایت کننده از طلا در بازار، تجلیلگران پیش بینی کردند که قیمت طلا طی هفته پیش رو کاهش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا، بازار طلا هفته گذشته بدترین عملکرد خود را طی حدودا یک سال اخیر به نمایش گذاشت. با توجه به نتایج نظرسنجی کیتکو نیوز انید زیادی نیز برای رشد قیمت طلا در هفته پیش رو وجود ندارد.

قیمت طلا نه تنها هفته را با کاهش 3.7 درصدی به پایان رساند، بلکه این چهارمین هفته متوالی است که قیمت طلا کاهش می یابد. بازار طلا هفته گذشته با افت شدیدی مواجه شد چراکه ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح 20 سال اخیر خود دست یافت.

طلا

اگرچه برخی از تحلیلگران بر این باورند که به نظر می رسد طلا بیش از حد فروخته شده و قیمت ان کاهش یافته است، اما باید توجه داشت که بازار طلا همچنان با بادهای مخالف چالش برانگیزی مواجه است.

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex اشاره کرد که پیش بینی نمی کند قیمت طلا طی هفته پیش رو تغییر چندانی را تجربه کند هرچند می توان انتظار رسیدن قیمت آن به 1780 دلار را نیز داشت.

وی گفت که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو علیرغم ثابت باقی ماندن قرائت های تورم باعث می شود تا قیمت طلا همچنان در حالت تدافعی باقی بماند و رشد قابل توجهی را تجربه نکند.

این هفته 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، دو تحلیلگر معادل 12 درصد، خواستار افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو شدند. در عین حال، 12 تحلیلگر معادل 71 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی بودند و سه تحلیلگر معادل 18 درصد نسبت به قیمت ها بی طرف بودند.

در همین حال، 932 رای توسط سرمایه گذاران به دست آمد. از این تعداد، 481 نفر یا 51 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو بودند. 286 نفر یا 31 درصد معتقد بودند قیمت طلا کاهش می یابد و 165 رأی دهنده یا 18 درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد