اونس طلا2379.59
مظنه16,566,000
18 گرم3,824,200
ارزش سکه37,323,198
قدیم (بهار)41,300,000
جدید (امامی)44,600,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

چند راه برای پاکسازی ریه ها

ریه‌های ما کارهای زیادی برای ما انجام می‌دهند. هوایی که ما تنفس می کنیم می تواند به انواع مختلفی از آلاینده ها آلوده شود. همه چیز از گرده‌ها گرفته تا مواد شیمیایی و دود سیگار در هوا، وارد ریه‌های ما می شود.

ریههای ما کارهای زیادی برای ما انجام میدهند. هوایی که ما تنفس می کنیم می تواند به انواع مختلفی از آلاینده ها آلوده شود. همه چیز از گردهها گرفته تا مواد شیمیایی و دود سیگار در هوا، وارد ریههای ما می شود. ریه ها اندام هایی هستند که خود را ترمیم میکنند.

راههای زیادی وجود دارد که میتوانید ریه را پاکسازی کنید.

تعویض فیلترهای خانه

باید همه فیلترهای خانه خود را عوض کنید و همه دریچهها را تمیز کنید، مانند دریچههای حمام یا تهویه هوا یا دریچههای کولر.

از بین بردن رایحه های مصنوعی

ممکن است فکر کنید که با خوشبوکنندههای هوا یا انواع شمعها وعودها به هوای خانهتان کمک میکنید. با این حال، این عطرها اغلب مملو از مواد شیمیایی مضر هستند که می توانند ریه های شما را تحریک کنند. پاک کننده های خانگی نیز می توانند به عنوان محرک عمل کنند. در صورت امکان پاک کننده های خود را با محصولات کاملا طبیعی جایگزین کنید.

زمان بیشتری را در خارج از منزل بگذرانید

دریافت هوای تازه کافی می تواند به گسترش بافت ریه ها و حفظ عملکرد صحیح آنها کمک کند. آلودگی هوا را بررسی کنید. زمانی که میزان آلودگی زیاد است از ورزش کردن در بیرون از خانه خودداری کنید و از سوزاندن زباله، سوزاندن چوب یا سایردودها، دوری کنید.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

رژیم غذایی شما می تواند به طرق مختلف بر سلامت ریه شما تأثیر بگذارد.

خوردن غذاهای غنی از ویتامین . بهترین منابع غذایی ویتامین D ، محصولات حیوانی مانند سالمون، ساردین و تخم مرغ

غذاها و نوشیدنی های ضد التهاب. برخی غذاها و نوشیدنی ها حاوی آنتی اکسیدان های ضد التهابی هستند. انواع توتها، کلم بروکلی، زردچوبه و شکلات تلخ .

چای سبز را امتحان کنید. مصرف چای سبز فقط دو بار در روز خطر ابتلا به COPD را در افراد 40 سال و بالاتر کاهش می دهد.

چربی های سالم

رژیمی انتخاب کنید که کربوهیدرات کمتری داشته باشد و چربیهای سالم بیشتری داشته باشد. کربوهیدرات ها نسبت به چربی ها دی اکسید کربن بیشتری تولید می کند و برای سوخت و سوز،به اکسیژن بیشتری نیازدارند.

ورزش های هوازی داشته باشید

فعالیت هوازی ، میتواند به بهبود ظرفیت ریه شما کمک کند. تمرینات هوازی شامل: پیاده روی، دوچرخه سواری، چه در فضای باز یا داخل خانه ، شنا کردن ،رقص یا زومبا، بوکس، تنیس

اگر یک بیماری مزمن ریوی دارید، قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک خود صحبت کنید .

برای سلامت بهتر ریه، باید با پیشگیری شروع کنید و انتخاب های سالمی داشته باشید. برخی از محصولات پاک کننده ریه ممکن است بیماری های ریوی را بدتر کنند، بنابراین قبل از استفاده از هر محصول خاصی حتما با پزشک خود صحبت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد