اونس طلا2232.37
مظنه14,326,000
18 گرم3,307,100
ارزش سکه32,276,478
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

خروج ارز و سکه از گاوصندق مردم و حرکت به سمت تولید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه سرمایه گذاران چشم انتظاراعلام سیاست‌های اقتصادی دولت جدید هستند، گفت: اعلام موضع دولت دربخش اقتصاد می تواند چراغ سبزی برای هدایت نقدینگی به بخش تولید باشد.



سید محمد حسین میرمحمدی گفت: اعلام موضع دولت دربخش اقتصاد و معرفی تیم اقتصادی دولت می تواند چراغ سبزی برای هدایت نقدینگی از بازار ارز و طلا وسکه به بخش تولید باشد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس شورای اسلامی افزود: کاهش قیمت برخی کالاها مانندارز و سکه، طلا که به واسطه دلالی و سفته بازی رشد کرده بود تا استقرار کامل دولت جدید ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه اولویت دولت هدایت نقدینگی به بخش تولید، صنعت وکشاورزی باشد، گفت: دولت سیاستهای تامین نقدینگی و اقدامات اجرایی دربخش تولید وصادرات و نظام قیمت گذاری و تعرفه ای برای واردات را به سمتی سوق دهد که نویدبخش سودآوری بالا برای سرمایه گذاران باشد.

میرمحمدی در ادامه دراین باره که آیا افزایش نرخ سودبانکی در جذب سرمایه های خارج شده ازبازارارز و سکه موثرخواهد بود یا خیر؟، گفت: درصورتی که بانک‌ها سرمایه های جذب شده را وارد کاردلالی و خدماتی نکند و به وظیفه بانکی خود بپردازد افزایش نرخ سودبانکی می تواند درجذب نقدینگی موثر باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی دولت افزود: اگردولت درباره خرید کالاهای اساسی با نرخ سود تضمینی متعارف برنامه ارایه کند خود به خود سرمایه ها به سمت تولید این کالاها سوق پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس پیام نوید بخش دولت به سرمایه گذاران بخش تولید را درخروج سرمایه ها از بازار دلالی و واسطه گری موثر دانست و افزود: سرمایه ها منتظر سیاست‌های آتی دولت هستند و این سیاست‌ها به مردم حق انتخاب می دهد که سرمایه ها به چه سمتی سوق پیدا کند.

گفتنی است شواهد عینی از صرافی های چهارراه استانبول و فردوسی تهران حاکی از آن است که دیگر سرمایه گذاری دراین بازار برای دلالان سودی ندارد و دوران نوسانات و افزایش هیجانی قیمتها گذشته است و دلالان دیگر نمی توانند حسابی برای این بازار باز کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد