اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آرامش سیاسی مردم،بازار ارز و سکه را از تب وتاب‌انداخت

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کاهش نگرانی مردم از وضعیت آتی اقتصاد و امیدواری به ایجاد ثبات دراقتصاد پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار داخلی را کاهش داد.


ابراهیم نکو با بیان اینکه نگرانی مردم ازوضعیت بد اقتصادی درآینده به احتکار کالاهااز جمله طلا،سکه و ارز می انجامد گفت: کاهش نگرانی مردم از وضعیت آتی اقتصاد ، قیمت کالاها دربازار را کاهش داد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهوربرای انتخاب رییس کل بانک مرکزی باید نقاط مثبت و منفی دولت قبل را درنظر بگیرد و نیازهای جامعه را برآورد کند و با توجه به برنامه هایی که در گذشته وجود داشته و ضرروتی که در تقویت آن برنامه ها احساس می شود گام بردارد.

وی با تاکید بر این که رییس کل بانک مرکزی در اعمال سیاست‌هایش این مرکز مهم را مورد آزمون و خطا قرار ندهد، گفت: دولت دهم با اعمال سیاستهای نامناسب پولی ارزش پول ملی را کاهش و نوسانات بازار ارز و سکه را افزایش داد.

نکو با بیان اینکه دولت برای رساندن اقتصاد به وضعیت ثبات باید اطمینان مردم را ترمیم کند، افزود: یعنی مردم باید مطمئن باشند که از سرمایه‌های پولی و غیرپولی آنها محافظت می‌شود و شرایطی پیش نخواهد آمد تا ارزش دارایی‌ها به نصف برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به ایرادات سیاست‌های پولی دولت دهم اشاره کردو با بیان اینکه این ایراد اساسی به بانک‌ها وجود دارد که با نرخ سودی کمتر از تورم، توانایی جذب نقدینگی را ندارند، گفت: به دلیل اینکه بانک‌ها با نرخ سودی کمتر از تورم، توانایی جذب نقدینگی را ندارند، بازارهای موازی و غیر مولد مانند ارز و طلا نقدینگی و سرمایه‌های مردم را جذب می‌کنند و شوک‌های اجتماعی به وجود می‌ آید.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس با بیان اینکه شورای پول و اعتبار می‌توانست با افزایش نرخ سود تسهیلات، مشکلی از دوش سیستم بانکی بردارد، افزود: سیستم بانکی باید سیاست و بسته‌های تشویقی دیگری را برای سپرده‌گذاران در نظر بگیرد تا مردم جذب طرح‌های اوراق مشارکت یا سپرده‌گذاری در بانک‌ها شوند.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد