اونس طلا2391.99
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

آیا واحد پولی دنیا تغییر می‌کند؟

از زمان آغاز بحران مالی به نظر می‌رسد اعتماد به سیستم بانکی سنتی کاهش یافته و حرکت به سمت سیستم پول دیجیتالی آغاز شده است. یکی از معروف‌ترین سیستم‌های پول الکترونیکی بیت کوین نام دارد.



بیت کوین (به انگلیسی: Bitcoin)‏ نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند.

گره‌های شبکه هر معامله را در شبکه اعلام می‌کنند که پس از تایید در یک سیستم اثبات کار، در یک تاریخچه عمومی به نام Blockchain ذخیره می‌شود. بیت کوین در سال 2009 توسط یک برنامه‌نویس ژاپنی به نام ساتوشی ناکاموتو پایه‌گذاری شد.

بیت کوین امکان پرداخت‌های بسیار کم هزینه را فراهم می‌کند. شبکه بیت کوین سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ ارگان یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود. زمان متوسط تایید هر انتقال بیت‌کوین، تقریبا ده دقیقه است. انتقال پول از یک نقطه به نقطه دیگر در تمام شبکه اطلاع رسانی شده و تمام نقاط از آن آگاه خواهند شد.

قبل از ابداع بیت کوین، سیستم‌های مالی آنلاین برای امنیت به یک سیستم کنترل‌کننده مرکزی احتیاج داشتند. ناکاموتو با استفاده از شیوه اثبات کار در یک شبکه همتا به همتا، راهی جایگزین پیشنهاد کرد.

بیت کوین نسبتا پروژه ای جدید و شدیدا تحت توسعه. به همین دلیل توسعه‌دهندگان آن به کاربران توصیه می‌کنند که به آن به عنوان یک نرم‌افزار آزمایشی نگاه کنند.

کسانی که از سیستم استفاده می‌کنند باید دارای یک کیف پول دیجیتال باشند. این کیف پول می‌تواند روی کامپیوتر خود طرف و توسط نرم‌افزار بیت‌کوین مدیریت شود یا روی یک سایت مستقل.

بیت کوین از رمزنگاری کلید عمومی استفاده می‌کند. هر کیف پول شامل تعدادی جُفت کلید عمومی و خصوصی است. کلید‌های عمومی به آدرس‌های بیت کوین تبدیل می شوند که به عنوان آدرس برای دریافت بیت کوین به پرداخت کننده اعلام می‌شوند.

این آدرس‌ها در حالت قابل خواندن برای انسان‌ها به رشته‌ای با تقریبا 33 نویسه تبدیل می‌شوند که همیشه با عدد 1 یا 3 شروع می‌شوند. به عنوان مثال 13NbyTofA5ziwLngHYuALGCb7FHi9GdUMH یک آدرس معتبر است.

ایجاد یک آدرس جدید عملی کاملا محلی و بی نیاز از اتصال به شبکه همتا به همتای بیت کوین است.

تا ماه جولای سال 2011، تقریبا 6.8 میلیون بیت‌کوین در گردش بوده است. پیش‌بینی می‌شود با موفقیت این روش تراکنش، در آینده‌ای دور نرخ واحد بیت کوین در داد و ستدها استفاده شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد