اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشور در زمینه سواد دیجیتالی در وضعیت مطلوبی قرار دارد

سایت طلا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان لزوم توجه به امر تحقیق در زمینه فناوری اطلاعات تاکید کرد در کشور نیروهای مستعد و دارای علم روز وجود دارد که این امر راه را برای رشد تجارت و الکترونیک فراهم می کند.


به گزارش سایت طلا، "حسن نامی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفتمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی ضمن اشاره به نیروی کارآمد و قوی در زمینه سواد دیجیتالی در کشور اعلام کرد: خوشبختانه ما زیرساختهای لازم در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اختیار داریم و باید تحقیق کنیم راه کارهای جدیدی را در جهت منافع خود و جهان ارائه نمائیم. در غیر این صورت تحت تاثیر آموزشهای کشورهای دیگر که برای خود ایجاد کرده اند قرار می گیریم.

نامی با اعلام حضور 450دانشمند در کشور تصریح کرد: با تحقیقات لازم باید بسترهای مناسب برای تجارت الکترونیک ایجاد شود و لازم است فناوری اطلاعات با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعملهای خاص خود را داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تاریخچه اینترنت از تاثیر آن بر مبادلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سخن به میان آورد و افزود: در حال حاضر کره جنوبی با دارا بودن بیشترین پهنای باند کشور پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات است و این کشور گردش مالی خوبی در زمینه تجارت الکترونیک دارد.


وی با بیان واگذاری 113 میلیون و از 160 سیم کارت تا پایان سال گذشته از رشد فناوری اطلاعات در تلفن همراه خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اهمیت دانستن توجه به امنیت در بحث تجارت و اقتصاد الکترونیکی جایگاه امنیتی کشور در این فضا را خوب توصیف و خاطرنشان کرد: هکرها از فواصل بسیار دور سیستم ها را مورد حمله قرار می دهند و هم اکنون روشهای حمله فرق کرده و حتی زیرساختهای آب و برق را نیز می توانند مورد حمله قرار دهند.

وی با اعلام ضرورت ایجد سریع دولت الکترونیک اظهار داشت: در دولت الکترونیک به جای دولت محوری مردم محوری جایگزین می شود و دولت الکترونیک در 365 روز سال آماده پاسخگویی است و هیچ تعطیلی ندارد.

نامی در خاتمه سخنان خود در این همایش تاکید کرد که باید سیستم های لازم برای تجارت در زمینه تجارت و اقتصاد الکترونیکی فراهم شود.

بر اساس گزارش سایت طلا، درهمایش تجارت و اقتصاد الکترونیکی محمد صادق مفتح رئیس کل این همایش با بیان گزارشی از شش همایش برگزاری همایشهای ملی در زمینه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی سخن به میان آورد و افزود: در برگزاری این همایش 5 وزارتخانه ، ارگان و سازمان به طور مستقیم دست اندرکار بوده اند و در این همایش اهداف سنجی صورت گرفته که در این تجارت، ما در چه جایگاهی قرار داریم.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام ایجاد کمیسیونی تخصصی برای تجارت و اقتصاد الکترونیکی از حضور دانشگاهیان مراکز علمی و اجرایی در برگزاری این همایش خبر داد.

محمد حسن کرباسیان مدیر عامل شرکت پست نیز در این همایش با بیان نقش شبکه های توزیع و در توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیک ی از مدلهای تجارت الکترونیک در شرکت پشت پرده برداشت.

سید رحمت اله اکرمی معاون وزیر اقتصاد و دارایی و خزانه داری کل کشور از دیگر سخنرانان این همایش بود که وی با اشاره به ضرورت به کارگیری سیستم های نوین در بهبود فرآیندهای مالی از دسترسی سریع به اطلاعات خزانه را مهم توصیف کرد و یادآور شد در مراجعات حضوری در تجارت و معاملات احتمال سو استفاده وجود دارد ولی در معاملات الکترونیکی در فضای مجازی این مورد به حداقل می رسد و در این تجارت بسیاری از رفت و آمدها به حداقل می شود.

اکرمی تصریح کرد: مدیریت نقدینگی را به راحتی نمی توان مدیریت کرد و اگر فرایندهای الکترونیکی خود را بهبود دهیم می توانیم این نقدینگی را براحتی مدیریت کنیم.

در خاتمه افتتاحیه این همایش از تمبر یادبود هفتمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی رونمایی شد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد