اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رنگ قرمز به نقشه کرونایی ایران بازگشت

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اردکان از لحاظ رنگ بندی کرونایی نخستین شهرستان قرمز کشور شناخته شد و علت آن تداوم شیوع کرونا و افزایش موارد ابتلای مردم به این ویروس و گسترش سویه اُمیکرون است.

به گزارش سایت طلا،دکتر مسعود شریفی روز چهارشنبه افزود: به این ترتیب پس از ۴۷ روز رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت و اردکان تنها شهرستانی است که پس از انتشار سویه اُمیکرون در وضعیت قرمز قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان های میبد ، ابرکوه ، مهریز، خاتم و مروست در وضعیت نارنجی و بهاباد ، بافق، یزد، اشکذر و تفت هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

شریفی ادامه داد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از چهارشنبه هفته پیش تا دیروز( سه شنبه) ۳۷۵ مورد مبتلا به بیماری کووید - ۱۹ در اردکان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده ۶۰ درصد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی استان به سویه امیکرن مبتلا هستند، افراد باید از حضور در تجمع پرهیز و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: افراد بالای ۱۸ سال برای حفظ سلامت خود و دیگران، نوبت دُز سوم واکسن را دریافت کنند و با توجه به شیوع بالای اُمیکرون استفاده از ماسک به خصوص در مکان های عمومی سرپوشیده ضروری است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز از افزایش چهار برابری بیماران سرپایی، ۱.۵ برابر شدن بستری‌ها و افزایش ۳۰ درصد بیماران بخش های آی سی یو در این استان خبر داد.

دکترمحمد حسین زارع گفت: بستری های مراکز درمانی استان از ۲۰۰ نفر در هفته گذشته به حدود ۳۰۰ نفر در هفته جاری رسیده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۱۶ هزار نفر در استان یزد به این ویروس مبتلا شده اند و دو هزار و ۴۷۱ شهروند این استان نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید - ۱۹ از دست داده اند.

تا کنون ۳۲۷ هزار و ۱۶۷ مورد نمونه گیری برای تشخیص ویروس کرونا در استان یزد انجام شده است.

هم اکنون ۲۸۷ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند که ۶۶ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

با آغاز خیز ششم کرونا و در پی افزایش سریع موارد ابتلا، از این پس تا اطمینان از پایدار شدن شرایط رنگ‌بندی کرونایی کشور در فواصل کوتاه‌تری منتشر می شود.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا عامل بیماری کووید - ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد