اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آینده قیمت طلا پس از رشد های هفته اخیر چه خواهد بود؟

قیمت طلا در هفته گذشته به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد و توانست بالاترین قیمت دو ماه اخیر خود را نیز لمس کند، با این حال آینده این فلز گرانبها چه خواهد بود؟

به گزارش سایت طلا، هفته گذشته برای طلا هفته بسیار مساعدی بود. قیمت طلا توانست در روز های چهارشنبه و پنجشنبه رشد بسیار زیادی را تجربه کرده و در روز پنجشنبه بالاترین قیمت دوماه اخیر خود را در نزدیکی نقطه 1850 دلار لمس کرد.

طلا در روز جمعه نیز ابتدا یک روند صعودی از خود نشان داد و قیمت آن تا نزدیکی 1850 دلار صعود کرد اما در ادامه روز از قیمت طلا کاسته شد و به زیر 1840 دلار بازگشت. در نهایت طلا هفته را با بیش از 1 درصد سود در عدد 1835 دلار به پایان رساند.

ترکیب دو عامل کاهش بازده اوراق قرضه ایالات متحده و همچنین افزایش تقاضا پیرامون دارایی های امن از جمله طلا باعث شد تا قیمت این فلز گرانبها در هفته گذشته رشد بسیار خوبی را تجربه کند.

پس از آن که طلا توانست محدوده مقاومتی 1830 دلار را شکسته و آن را به سک حمایت قدرتمند تبدیل کند سرمایه گذاران تمایل بسیار زیادی برای خرید طلا در این نقطه از خود نشان دادند که باعث صعود هرچه بیشتر قیمت این فلز ارزشمند شد.

تنش های ژئوپلیتیک میان روسیه و اوکراین ناشی از قرار گرفتن ارتش روسیه در مرز با این کشور نگرانی های بسیاری را برانگیخته است که باعث می شود تا جذابیت ففلز زرد به عنوان یک دارایی مقاوم در برابر تورم افزایش پیدا کند.

همچنین بانک خلق چین نرخ بهره را در سراسر تسهیلات وام میان‌مدت، نرخ‌های اولیه وام یک و پنج ساله و نرخ تسهیلات وام کاهش داد تا رشد اقتصادی چین که طی مدت اخیر کاهش پیدا کرده بود بار دیگر افزایش یابد.

با وجود تمامی این عوامل ادامه حرکت صعودی قیمت طلا قطعی به نظر نمی رسد چراکه در هفته پیش رو بازار بیانیه فدرال رزرو را در پیش روی خود خواهد داشت. در صورتی که فدرال رزرو صورتی تهاجمی نسبت به این شرایط به خود بگیرد، بازار واکنش متفاوتی را نشان خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد