اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دستگیری سارق ۲۰ ثانیه‌ای لوازم داخل خودرو

جانشین پلیس آگاهی تهران: جوان سارقی که حدود ۳ ماه است سرقت لوازم داخل خودرو را آغاز کرده بیش از ۵۰۰ مورد سرقت را در کارنامه خود ثبت کرده است.

به گزارش سایت طلا،سرهنگ سعدالله گزافی در مصاحبه اختصاصی افزود: این سارق جوان نخستین بار است که در این دو سه ماه اخیر اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو می‌کرده و تعدد سرقت‌ها به دلیل ناایمن بودن قفل درب‌ها و صندوق خودرو‌های داخلی از جمله پژو، سمند و پراید بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از رانندگان در هنگام ترک خودرو حتی برای چند دقیقه وسایل و مدارک خودشان را در خودرو می‌گذارند و گاهی مواقع نیز آن‌ها (این مدارک) مقابل چشم سارقان قرار می‌گیرند که این امر موجب طمع سارقان و بردن اموال و حتی خسارت به خودرو می‌شود.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: خود این سارق معترف است که در مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه لوازم داخل خودرو را به سرقت می‌برد بنابر این نبایستی به هیچ عنوان وسایل را در خودرو گذاشت.

سرهنگ گزافی افزود: مأموران پلیس آگاهی در هنگام دستگیری این سارق در منزلش تعداد زیادی از اموال مردم از جمله لپ تاپ، کیف‌های دستی، ساعت مچی، زنجیر چرخ، لاستیک، انواع آچارآلات و جک خودرو را کف کردند که در اعترافات سارق، ارزش اموال بدست آمده و میزان سرقت حدود ۵ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: همچنین مأمور قلابی اداره برق که عمدتاً در شرق تهران با مراجعه به منازل مردم عنوان می‌کرد برای قطع کردن برق به دلیل مصرف زیاد و یا این که کنتور برق آنان نوسان برق دارد مراجعه می‌کرده است با فراخواندن مالکان به درب منزل در فرصت مناسب به بهانه تماس گرفتن با اداره برق گوشی آن‌ها را می‌گرفته و متواری می‌شده.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: و حتی در مواردی برای سنجش نوسان برق از مالکان منازل درخواست طلا می‌کرد تابتواند با طلا نوسان برق کنتور را تشخیص دهد که با گرفتن طلا از صاحبان منازل متواری می‌شد.

سرهنگ گزافی افزود: حتی در برخی از موارد گرفتن طلا و گوشی تلفن همراه با زور و تهدید انجام شده است.

وی گفت: گرچه برخی از مالکان درخواست کارت شناسایی کردند، اما سارق به بهانه این که کارت شناسایی در مرحله صدور است و یا به دروغ با همسرش تماس می‌گرفت و وی را کارمند اداره برق معرفی می‌کرد این اطمینان را برای مالکان حاصل می‌کرده و در فرصت مناسب اموال آنان را به سرقت می‌برد.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: تاکنون ۲۵ نفر از این سارق شکایت کرده اند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این سارق علاوه بر شرق و جنوب شرق تهران سرقت‌هایی را تحت عنوان مأمور در سایر نقاط نیز داشته است.

سرهنگ گزافی ادامه داد: با احتساب ارزش اموال به دست آمده و همچنین اعترافات متهم، میزان سرقت‌ها به ۲ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ از مردم خواست در مواجهه با چنین افرادی و حتی مأموران ادارات مختلف کارت شناسایی مطالبه کنند و در صورت ارائه ندادن، این افراد را به داخل ساختمان راه ندهند و اگر در این زمینه شک کردند با ۱۱۰ تماس بگیرند که در صورت تماس مطمئناً سارق متواری خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد