اونس طلا2382.27
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

دیپلمات روس: با پیشرفت مذاکرات وین، مخالفان برجام فعال‌تر شده‌اند

نماینده روسیه در مذاکرات وین با اشاره به فعال‌تر شدن مخالفان برجام در پی پیشرفت مذاکرات وین، گفت هدف تمام طرف‌ها احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها است.

به گزارش سایت طلا ، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بار دیگر بر عزم کشورهای حاضر در مذاکرات وین برای حصول نتیجه تاکید کرد.

اولیانوف امروز (جمعه) در صفحه توئیتر خود نوشت: «لازم به ذکر است؛ با پیشرفت در مذاکرات وین، مخالفان برجام هم در فضای عمومی فعال‌تر و تحریک آمیزتر می‌شوند».

وی با تاسف‌انگیز و بی‌معنی خواندن ادعاهای مخالفان برجام، تاکید کرد: «هدف اکثریت مطلق کشورها از جمله ۱+۴، احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها است».

امروز همچنین «سرگئی لارووف» وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه پکن و مسکو دیدگاه مشترکی درباره احیای برجام دارند، گفت، پیشرفت و تمایلی واقعی در مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد.

پیش از این، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اذعان به اینکه تعیین ضرب‌الاجل یا جدول زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین ممکن نیست، گفت پیشرفت اندکی در مذاکرات حاصل شده اما به دنبال بازگشت به تبعیت از محدودیت‌ها هستند.

دور جدید مذاکرات ایران با گروه ۱+۴ با هدف رفع تحریم‌ها در وین از حدود دو هفته پیش آغاز شده است. مقام‌های آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته اما اندازه این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان امیدوار بود توافق در دسترس است.

دیپلمات‌های اروپایی می‌گوید بخش اعظم گفت‌وگوها در روزهای گذشته بر مطالبات ایران برای اخذ تضمین در خصوص پایداری برجام متمرکز بوده است، اما دولت بایدن گفته نمی‌تواند وعده‌ای در این مورد بدهد.

دیپلمات‌های غربی از هشتم آذرماه که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت سید ابراهیم رئیسی آغاز شده سعی کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم ایران را برای موافقت با خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند.

با این حال، نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد