اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سهم ۵۵ درصدی اُمیکرون از تست های مثبت کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که ۵۵ درصد افرادی که تست کرونای آنها مثبت است به سویه اُمیکرون مبتلا شده‌اند.

به گزارش سایت طلا ، دکتر سیدمحمد جمالیان، با اشاره به شناسایی ۱۳ مورد ابتلای به اُمیکرون در استان مرکزی اظهار کرد: آمار مبتلایان به اُمیکرون در استان افزایش یافته است و به محض تائید نهایی اعلام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت پایداری در مراکز درمانی استان به لحاظ مراجعین کرونایی حاکم است، افزود: بیشتر مراجعین مبتلا به بیماری کووید ۱۹ به صورت سرپایی درمان می‌شوند و در بین بیماران مراجعه کننده، بیماران مبتلا به آنفلوانزا نیز وجود دارد.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه آمار بستری و فوتی‌های کرونایی نه تنها افزایش نداشته بلکه در حال حاضر روند نزولی دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود پیک بعدی کرونا در اسفندماه سال جاری صورت گیرد و آمار مبتلایان افزایش یابد.

او بیان کرد: تجربه نشان داده است دوره ابتدایی هر سوش کرونایی خفیف است و با گردش ویروس در جامعه تهاجمی‌تر شده و آمار مبتلایان و فوتی‌ها افزایش می یابد. این تفکر که اُمیکرون خطری ندارد و سوش ضعیفی است اشتباه بوده و یقینا آمار مبتلایان افزایش خواهد یافت البته طبیعی است که با انجام واکسیناسیون از شدت بیماری و بدحالی مبتلایان کاسته خواهد شد و آمار کرونایی‌ها مانند پیک پنجم نخواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دُز سوم مکمل واکسیناسیون دو نوبت قبلی است، اظهار کرد: از مردم انتظار می‌رود نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند چرا که ویروسی که الان با آن مواجهیم ویروس سرکش و مرموزی است و به سرعت می‌تواند تغییر چهره دهد و علائم بالینی مختلفی ایجاد کرده است و قادر است از دست سیستم ایمنی بدن انسان به انحاء مختلف فرار کند و کار مراقبت و کنترل آن برای همه دنیا بسیار سخت و دشوار شده است.

دکتر جمالیان افزود: با شیوع و همه‌گیری کرونا و به خطر افتادن جان و سلامتی انسان‌ها، محققان و پژوهشگران بویژه در حوزه سلامت دست به کار شدند تا کمترین لطمه و آسیب به مردم وارد شود. در حال حاضر واکسیناسیون در کنار رعایت موارد بهداشتی و از همه مهمتر تغذیه صحیح و مناسب، مهمترین راهکارهای مقابله با این بیماری شوم و خطرناک به حساب می‌آیند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد