اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت‌گذاری کالاهای اساسی بر اساس ارز 1800 تومانی

با توجه به حذف ارز مرجع واردات کالاهای اولویت اول (به جز چهار کالا) و اختصاص ارز مباد‌له‌ای به این کالاها طی پیشنهادی قرار است قیمت‌گذاری این کالاها با تلفیق ارز مرجع و مبادله‌ای با رقمی در حدود 1800 تومان انجام شود.



حسن رادمرد، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت
با اعلام خبر بالا اظهار کرد: تصمیم بر این شده است کالاهایی مثل روغن، برنج و شکر که پیش از این در اولویت اول بودند از این پس، هم ارز مبادله‌ای و هم ارز مرجع دریافت کنند.

وی با تاکید بر این‌که قیمت‌گذاری این کالاها از این پس به صورت تلفیقی است تصریح کرد: 50 درصد این کالاها با ارز مبادله‌ای و 50 درصد آنها با ارز مرجع به کشور وارد می‌شوند که میانگین دو نرخ مرجع و مبادله‌ای مبنای قیمت‌گذاری این کالاها قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت میانگین اختصاص ارز به این کالاها ارزی با حدود 1800 تومان است.

وی ادامه داد:‌البته این افزایش قیمت ارز 1226 به 1800 تومانی باعث افزایش 30 درصدی قیمت این کالاها می‌شود.

رادمرد در پاسخ به این سوال که قیمت‌های جدید این کالاها چه زمانی اعلام می‌شود، بیان کرد: ظرف یکی دو روز آینده قیمت‌های مصوب اعلام می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که ارز مرجع به شرکت بازرگانی دولتی تعلق می‌گیرد و اختصاص ارز مبادله‌ای صرفا برای کالاهایی است که توسط بخش خصوصی وارد می‌شود تصریح کرد: قیمت‌ها برای کالاهایی که توسط بخش خصوصی وارد می‌شود به نحوی است که ارز مبادله‌ای را پوشش دهد.

وی ادامه داد: به گندم، جو، ذرت و سویا همچنان ارز 1226 تومانی تعلق می‌گیرد.

رادمرد با اشاره به نامه‌ای که از سوی وی به معاون ارزی بانک مرکزی نوشته شده است گفت: بر اساس این نامه به منظور استفاده بهینه از منابع ارزی کشور و ایجاد شرایط لازم برای تک نرخ شدن ارز، آخرین تصمیمات وزارتخانه در خصوص فهرست کالاهای مشمول گروه اول و نرخ روز قابل تخصیص به آنها اعلام شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد