اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بانک مرکزی نرخ های مختلف ارز را به هم نزدیک کند

رئیس کنفدارسیون صادرات با بیان اینکه امیدواریم بانک مرکزی نرخ های موجود در بازار ارز را به هم نزدیک کند، گفت: صادرکنندگان در بحث حمل و نقل با مشکلات جدی مواجه هستند.

به گزارش سایت طلا،محمد لاهوتی امروز در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران اظهار کرد: امسال پنجمین سالی است که مسئولیت انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران به اتاق تهران واگذار شده که نشان می‌دهد همکاری دولت و بخش خصوصی تعاملی موفق است.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران افزود: امسال ٤٩ شرکت برای حضور در فرایند انتخاب صادرکننده نمونه استان تهران اعلام آمادگی کردند که از این میان ارزیابی ٣٩ شرکت در کارگروه با ضوابط موجود آغاز شد که بر این اساس ١۵ شرکت به عنوان صادرکننده ممتاز، نمونه و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: علیرغم خودتحریمی ها و تحریم‌های بین المللی شرکتهای صادرکننده تلاش کرده بودند کالاهای خود را به مقاصد هدف صادراتی برسانند. بر این اساس یک شرکت به عنوان صادرکننده ممتاز، ١١ شرکت به عنوان صادرکننده نمونه و ٣ شرکت به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

لاهوتی در ادامه گفت: در حال حاضر تغییر دولت و سیاستهای صادراتی را شاهد هستیم و در دولت سیزدهم شرایط تنفس صادرات بهتر از سال قبل است و اگر همین روند ادامه یابد شاهد رشد صادرات خواهیم بود؛ پس اگر قیود و بندهایی که به پای صادرات در سه سال گذشته بسته شد، نبود، صادرات امروز بسیار بالاتر از ارقام کنونی می‌شد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: با پایش قوانین و رفع برخی موانع شاهد رشد ٤٠ درصدی صادرات در ۹ ماهه هستیم ولی افزایش صادرات یک اتفاق نیست بلکه مشکلات باید ریشه‌ای حل شوند و در عین حال رفع موانع اتفاق افتد تا امیدوار به تداوم رشد ٤٠ درصدی صادرات باشیم.

وی ادامه داد: صادرکنندگان در بحث حمل و نقل با مشکلات جدی مواجه هستند؛ هزینه حمل و نقل ٣٠ درصد هزینه صادرات را در بر می‌گیرد پس اگر سازمان توسعه تجارت و سازمان برنامه و بودجه یارانه حمل و نقل ندهند مشکلات صادرات جدی تر خواهد شد.

لاهوتی افزود: روند یکپارچه سازی تصمیم گیری باید صورت گیرد این در حالی است که یک مرکز باید فرماندهی تصمیم گیری تجارت خارجی را به عهده گیرد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: امیدواریم بانک مرکزی نرخ‌های موجود در بازار ارز را به هم نزدیک کند تا امکان حضور صادرکنندگانی که از منابع ارزی ارزان برای تولید کالای صادراتی استفاده نمی‌کنند در نیما فراهم شود و برای عرضه ارز در این سامانه حضور جدی تری داشته باشند.

۱۳ هزار کارت بازرگانی در تهران فعال است

یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در این مراسم گفت: علیرغم محدودیت‌های موجود در سال جاری بالغ بر ١٢ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی داشته ایم که یا واحدهای موجود اضافه شده اند یا واحدهای موجود توسعه یافته اند.

وی با بیان اینکه ٢٤ هزار کارت بازرگانی در کشور فعال است، افزود: از ۱۷ هزار کارتی که در تهرات صادر شده، ١٣ هزار کارت بازرگانی فعال است.

صادقی گفت: بر اساس آمارها، در ۹ ماهه ١٤٠٠ یک میلیارد و ٢٩ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان تهران صورت گرفته که حدود ٣٢ درصد صادرات کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه تولید البته مشکلاتی داریم که شامل ایجاد موانع و مصوبات متناقض است؛ اما در جهت تامین منابع مالی و ایجاد زیرساختهای تجاری نیازمند کمک هستیم و یکی از موانع توسعه صادرات غیرنفتی هم متناسب نبودن زیرساختها با تعداد صادرکنندگان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار کرد: در حوزه بازگشت ارز و تسهیل آن باید اتفاقات موثرتری در کشور صورت گیرد تا توسعه صادرات به خوبی صورت گیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد