اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فهرست خودرو‌هایی که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد +تصاویر

به دلایل مختلفی سال ۲۰۲۲ برای بازار خودرو‌ها سال شلوغی خواهد بود که در این گزارش به معرفی خودرو‌های مورد انتظار برای عرضه خواهیم پرداخت.

به گزارش سایت طلا، به دلایل مختلفی سال ۲۰۲۲ برای بازار خودرو‌ها سال شلوغی خواهد بود که در این گزارش به معرفی خودرو‌های مورد انتظار برای عرضه خواهیم پرداخت.

تغییر و تکامل دو رکن اصلی پیشرفت هستند و بازار خودرو نیز از این امر مستثنی نیست. در دوران فعلی خودرو‌های برقی در حال گرفتن جای ماشین‌های دارای موتور احتراقی هستند و سال ۲۰۲۲ بیشتر از قبل، این امر مشهود خواهد بود. به مناسبت سال نو میلادی قصد داریم در این گزارش به خودرو‌هایی بپردازیم که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهند شد. نکته قابل ذکر این است که تصاویر این گزارش ترکیبی از تصاویر رسمی، رندر‌های تخصصی و تصاویر جاسوسی از خودرو‌های در حال آزمایش هستند.

خودروی برقی پورشه ماکان

خودروی تایکان در مقایسه با ماکان تمام الکتریکی اهمیت زیادی برای پورشه ندارد. با توجه به سابقه پورشه ماکان شاسی بلند، احتمالا این ماشین یک خودروی برقی موفق خواهد بود. این خودرو دارای چراغ‌های جلوی باریک است و بدون جلو پنجره فیزیکی ارائه خواهد شد. البته در داخل، تغییرات چشمگیرتر خواهند بود که یکی از آن‌ها ارائه صفحه نمایش‌های لمسی بزرگتر است.

خودروی ماکان الکتریکی دارای چهار چرخ متحرک خواهد بود و قوی‌ترین نسخه آن می‌تواند حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ پوند فوت گشتاور داشته باشد. البته مدل‌های کم قدرت‌ تر به مرور زمان عرضه خواهند شد. این خودرو برقی جدید در اواخر سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود.

خودروی GENESIS G۸۰ ELECTRIFIED

خودروی G۸۰ Electrified شرکت جنسیس باید در اواسط سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود.

خودروی هیوندای آیونیک ۶

خودروی Ioniq ۶ هیوندای براساس مفهوم Prophecy، بدنه‌ ای سبک و با کابینی بزرگ و با کف مسطح ارائه خواهد شد. باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی این کوپه چهار در (که در حال حاضر در خودروی کیا EV۶ وجود دارد) می‌تواند تا ۳۳۰ مایل برد داشته باشد. البته این میزان برد کمتر از نسخه پایه بی‌ ام‌ و i۴ رقیب است، اما بیشتر از تسلا ۳ است.

انتظار می‌رود نسخه‌ های پایه با یک موتور ۲۲۶ اسب بخاری که چرخ‌ های عقب را به حرکت در می‌آورد و یک مدل چهار چرخ متحرک دو موتوره ۳۲۱ اسب‌بخاری به همراه مدل Ioniq ۶ N که احتمالا ۵۷۷ اسب بخار قدرت خواهد داشت از سوی هیوندای وارد بازار شوند. همچنین انتظار می‌رود این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۲ راهی بازار شود.

خودروی لکسوس کراس اوور

خودروی لکسوس برقی جدید نیز سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و می‌تواند در حدود چهار ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد. همچنین فناوری نوآورانه "steer-by-wire" نیز در آن وجود خواهد داشت.

خودروی ALPINA B۴

مدل B۴ احتمالا براساس سری ۴ Gran Coupé ساخته خواهد شد. این خودرو دارای موتور توربوشارژر ۴۶۲ اسب بخاری است و ظاهری اسپرت‌تر خواهد داشت. طبق گزارش‌ های منتشر شده این خودرو سرعت ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت را در کمتر از چهار ثانیه طی می‌کند.

خودروی استون مارتین والکری

این خودرو که به سبک فرمول ۱ راهی جاده‌ها خواهد شد، مدت زیادی است که علاقمندان را منتظر گذاشته است. البته تصاویر جدید نشان می‌دهند که این خودرو ارزش صبر کردن را داشته است.

خودروی MASERATI GRAN TURISMO

خودروی مازراتی گرن توریسمو یک مدل برقی نیست، در عوض، این برند ایتالیایی تمام تلاش خود را کرده تا در سال آینده یک مدل Granturismo کاملاً جدید را راه اندازی کند. جدیدترین عکس‌های جاسوسی نشان می‌دهند که این خودرو از اگزوز چهارگانه بهره خواهد برد که تاییدی بر حفظ موتور احتراقی است. البته تا اینجا جزئیات دقیقی از پیشرانه آن در دست نیست.

خودروی تسلا مدل Y

مدل Y تسلا در حال حاضر در آمریکای شمالی به فروش می‌رسد و باید منتظر عرضه گسترده آن در بهار ۲۰۲۲ باشیم. این خودرو با برد ۳۱۵ مایلی، هفت صندلی و ظاهری شیک، از شتاب گیری بسیار سریعی برخوردار است. البته کمی پر سر و صدا است و برخی از رقبا سواری نرم تری دارند.

خودروی سنتوونتی فیات

خودروی جدید فیات براساس کانسپت عجیب و غریب Centoventi EV ساخته خواهد شد. این کانسپت به صورت استاندارد با برد ۶۲ مایلی عرضه شد و در صورت نیاز، باتری‌های بیشتری برای آن در دسترس خواهد بود. این خودرو می‌تواند ارزان‌ترین EV موجود در بازار باشد. با این حال، برخی از نسخه‌های گران‌تر آن ممکن است بردی تا ۳۱۰ مایل را ارائه دهند. این خودرو نیز در اواخر سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود.

خودروی ۲۹۶ GTB فراری

خودروی ۲۹۶ GTB از سیستم هیبریدی مشابه مدل SF۹۰ استفاده می‌کند، اما به اولین موتور V۶ این شرکت در ۴۷ سال گذشته متصل است و خروجی ترکیبی ۸۱۹ اسب بخاری را ارائه خواهد داد. همچنین شتاب ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت این خودرو ۲.۹ ثانیه خواهد بود. بازار‌های LHD در بهار ۲۰۲۲ باید میزبان این خودرو باشند در حالی که بازار‌های RHD مانند انگلیس باید کمی بیشتر صبر کنند.

خودروی AVENTADOR SUCCESSOR لامبورگینی

جانشین خودروی قبلی اونتادور از یک سیستم هیبریدی مبتنی بر یک موتور ۱۲ سیلندری استفاده خواهد کرد. البته این خودرو با مدل جدید Countach که اخیرا معرفی شده متفاوت است.

خودروی BMW iX

چه از ظاهر این شاسی بلند الکتریکی و جدید بی ام و خوشتان بیاید یا خیر، نمی‌توانید منکر مشخصات چشمگیر آن شوید. مدل چهار چرخ متحرک این خودرو تا ۵۱۶ اسب بخار قدرت و حداکثر برد ۳۹۲ مایلی را ارائه می‌دهند.

شورولت کوروت

خودروی کوروت شورلت برای اولین بار رسماً به بازار‌های راست فرمان مانند انگلیس و استرالیا ورود خواهد کرد و چیزی بیش از ۸۰ هزار پوند قیمت خواهد داشت.

خودروی C۵X سیتروئن

سیتروئن امیدوار است خودرو‌های پرچمدار جدیدش برای خریداران جذاب باشد. قیمت PHEV C۵X از حدود ۳۸۰۰۰ پوند شروع می‌شود، در حالی که نسخه بنزینی آن دیرتر وارد بازار خواهد شد و قیمتی نزدیک به ۳۰ هزار پوند خواهد داشت.

خودروی PUROSANGUE فراری

شاید این خودرو مورد انتظارترین خودروی سال ۲۰۲۲ باشد. ما قبلاً این خودرو را در حال آزمایش با بدنه مازراتی لوانته دیده بودیم، اما اخیراً آن را با طراحی جدیدش مشاهده کردیم که نشان داد دارای برآمدگی‌های کوتاه و کاپوت بلند خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های تعیین‌کننده آن می‌توان به تمرکز بر قدرت و هندلینگ آن اشاره کرد. قدرت این خودرو از یک موتور V۱۲ تامین خواهد شد. البته بعد از آن قرار است یک V۸ هیبریدی نیز عرضه شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد