اونس طلا2370.81
مظنه16,316,000
18 گرم3,766,500
ارزش سکه36,759,948
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

کارمندان سازمان ملل باید پول نقد به افغانستان ببرند

مدیر اداره سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه روسیه گفت، پرسنل سازمان ملل مجبورند تا با خود پول نقد به افغانستان ببرند چون سیستم بانکی این کشور پس از تحریم‌های آمریکا دیگر کار نمی‌کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "پتر ایلیچف"، مدیر اداره سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه روسیه ادامه داد: تا پایان سال جاری میلادی اهداکنندگان وعده انتقال ۱.۲ میلیارد دلار را به سازمان‌های کمک رسان داده‌اند.

وی افزود: این میزان قریب به دو برابر ۶۰۶ میلیون دلار اولیه‌ای است که از سوی سازمان ملل درخواست شده بود. همچنین سیستم بانکداری افغانستان به دلیل تحریم‌های آمریکا دیگر فعال نیست و همین مساله انتقال پولی را که قول داده شده بود به مردم این کشور ارسال شود، ناممکن می‌سازد.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: پرسنل سازمان ملل باید با خودشان این پول را به افغانستان منتقل کنند.

اوایل ماه جاری میلادی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته بود که این کشور اجازه انتقال قطعی پول به افغانستان و فعالیت‌هایی که طالبان و شبکه حقانی در آن حضور دارند را برای سازمان‌های دولتی و غیردولتی فعال در حوزه کمک رسانی در این کشور صادر کرد.

۲۲ دسامبر ۲۰۲۱، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا قعطنامه آمریکا را برای اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان با وجود تحریم‌های موجود تصویب کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد