اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جزییاتی از شاسی بلند تمام برقی چری در راه آسیا

چری، نسخه پایه تیگو e را براساس پلتفرم تیگو 5x تولید و عرضه کرد. اما نسخه جدید روی پلت فرم جدید T1X تولید شده است.

چری، نسخه پایه تیگو e را براساس پلتفرم تیگو 5x تولید و عرضه کرد. اما نسخه جدید روی پلت فرم جدید T1X تولید شده است. اما همچنان فرم طراحی بیرونی خودرو شباهت بسیار زیادی به تیگو 5x دارد. با این وجود مدل جدید تیگو e نسبت به نسخه ۲۰۱۹ تغییرات عمده‌ای در طراحی تجربه کرده است.

فرارو نوشت: چری هم راستا با دیگر کشور‌های جهان در حال توسعه خودرو‌های الکتریکی است. اما مهم‌ترین خودرویی که خودروساز چینی انتظار دارد توجه بازار‌های آسیایی را جلب کند، چری تیگو e تمام الکتریکی است. خودرویی که نخستین بار سال ۲۰۱۹ عرضه شد، اما چندان موفق عمل نکرد.

حالا کمپانی چری امیدوار است نسخه فیس لیفت تیگو e طرفداران خودرو‌های برقی را راضی کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این خودرو در نخستین گام قرار است در روسیه مونتاژ شود.

البته این تنها خودروی برقی چری نیست. در حال حاضر هاچبک ۲در eQ۱ پرفروش‌ترین محصول برقی این خودروساز چینی است. در کنار آن کراس اوور الکتریکی Ant و S۶۱ نیز قرار است به تولید برسند. برای سال‌های آینده نیز چری قرار است نسخه برقی اومودا ۵ را ارائه کند.

اما در حال حاضر آماده‌ترین محصول چری برای گرفتن سهمی از بازار خودرو‌های برقی، تیگو e برقی است.

چری قرار است فروش این خودرو را از روزهای آینده در چین آغاز کند و از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۲ به بازار آسیا عرضه کند.

هر چند هنوز مشخص نیست که شریک تجاری چری در ایران قصد دارد که این خودروی برقی را به تولید برساند یا خیر. اما با توجه به اینکه سری تیگو در ایران طرفدارانی دارد، بعید نیست که مدیران خودرو و یا دیگر خودروسازان داخلی برای مذاکره به پکن بروند.

چری، نسخه پایه تیگو e را براساس پلتفرم تیگو 5x تولید و عرضه کرد. اما نسخه جدید روی پلت فرم جدید T1X تولید شده است. اما همچنان فرم طراحی بیرونی خودرو شباهت بسیار زیادی به تیگو 5x دارد. با این وجود مدل جدید تیگو e نسبت به نسخه ۲۰۱۹ تغییرات عمده‌ای در طراحی تجربه کرده است.

جلو پنجره ها، چراغ جلو و عقب، مه شکن‌ها و سپر به کلی تغییر یافته اند. به نظر می‌رسد که نسخه جدید تیگو e جذاب‌تر و چشم نوازتر از گذشته شده است.

در بخش داخلی نیز امکانات بیشتری نسبت به نسخه پایه دیده می‌شود. فرمان خودرو مجهز به عملکرد‌هایی مانند تنظیم بالا و پایین فرمان است و حس خوبی دارد. طراحی صفحه کنترل مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی و سایر دکمه‌ها در پنل مرکزی استانداردتر و جذاب‌تر شده است.

علاوه بر این این خودرو از صندلی‌های چرمی، مجهز به تنظیم برقی صندلی، تناسب صندلی و سایر عملکرد‌ها استفاده می‌کند و راحتی کلی آن بهتر از تیگو e نسخه ۲۰۱۹ است.

ترمز‌های ضد قفل (ABS)، چراغ‌های LED در روز، کمک ترمز (EBA/BAS و غیره)، توزیع نیروی ترمز (EBD) کیسه هوای اصلی راه، کیسه هوای سرنشین و کیسه هوای جانبی جلو از جمله امکانات ایمنی این خودرو به شمار می‌رود.

پیشرانه کراس اوور برقی چری مجهز به یک موتور الکتریکی ۹۵ کیلوواتی است. انرژی این موتور از طریق مجموعه باتری لیتیومی ۵۳.۶ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که برد مسافتی آن را به ۴۰۱ کیلومتر می‌رساند.

این پیشرانه قدرت ۱۲۷ اسب بخاری را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد.

شارژ چری تیگو e از طریق درگاه شارژ واقع در جلوی وسط خودرو انجام می‌شود. شارژ این خودرو را می‌توان از طریق یک شارژر داخلی ۶.۶ کیلوواتی برای شارژ خانگی و عمومی انجام داد.

البته شارژ در خانه خودرو از طریق Wallbox یا شارژر‌های عمومی تقریباً ۸ ساعت طول می‌کشد. اما در ایستگاه‌های شارژ سریع می‌توان باتری تیگو e را در عرض ۳۰ دقیقه از خالی به ۸۰ درصد رساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد