اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا در صبح امروز

قیمت طلا صبح امروز (پنجشنبه) کاهش شدیدی یافت و به پایین ترین سطح خود طی هفته های اخیر رسید اما در ادامه توانست بخشی از قیمت از دست رفته خود را بازیابی کند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا از ابتدای هفته اخیر روندی نزولی را تجربه کرده و امروز صبح به پایین ترین میزان خود طی روز های اخیر رسید اما در ادامه توانست بخشی از قیمت از دست رفته خود را جبران کند.

در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلای جهانی با 4 دلار کاهش در عدد 1777 دلار قرار دارد. این در حالی است که امروز صبح فلز زرد تا محدوده 1768 دلاری نیز کاهش پیدا کرده بود.

مهم ترین عامل نزولی شدن قیمت طلا را می توان تغییر سیاست های آسانگیرانه فدرال رزرو دانست. با افزایش شدید تورم در ایالات متحده امریکا، فدرال رزرو برنامه ریزی قبلی برای افزایش نرخ بهره را تغییر داده و قصد دارد به آن سرعت ببخشد.

جلو انداختن زمان خرید دارایی ها و همچنین تسریع در روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث شد تا طلا جذابیت خود را برای سرمایه گذاران از دست بدهد و بسیاری از خریداران در بازار تبدیل به فروشنده شوند.

در این میان سوگیری های جدید فدرال رزرو بر روی ارزش شاخص دلار نیز تاثیر گذاشته و باعث افزایش آن شد که به صورت مستقیمی بر روی قیمت طلا تاثیر گذار بوده و باعث کاهشی شدن آن می شود.

با این حال افزایش موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در کشور های مختلف باعث افزایش نگرانی ها پیرامون بیماری کووید 19 شده و در نتیجه آن قیمت طلا توانست بخشی از قیمت از دست رفته اش را دوباره به دست آورد.

سویه جدید ویروس کرونا در روز های گذشته تاثیر بیشتری بر روی قیمت طلا گذاشته بود چراکه یک مقام سازمان بهداشت جهانی در مصاحبه ای اظهار داشت که این سویه جدید به آن شکل که تصور می شد خطرناک نبوده و شرکت های ساخت واکسن تنها نیاز دارند تغییراتی جزئی در واکسن های خود ایجاد کنند.

از منظر فنی نیز قیمت طلا در زیر میانگین حرکت 200 روزه خود قرار گرفته است و حرکتی نزولی را نشان می دهد. در صورتی که جهت حرکت طلا معکوس نشود، دو هرف نزولی 1759 دلاری و 1750 دلاری در پیش روی آن خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد