اونس طلا2372.98
مظنه16,326,000
18 گرم3,768,800
ارزش سکه36,782,478
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

واکنش بازار طلا به مذاکرات هسته ای

در پی برخی اظهار نظرها مبنی بر افزایش قیمت سکه و طلا در نتیجه آغاز مذاکرت، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران این موضوع را رد کرده و ضمن تاکید براینکه در حال حاضر بازار در شرایط آرامی به سر می‌برد .

به گزارش سایت طلا،در پی برخی اظهار نظرها مبنی بر افزایش قیمت سکه و طلا در نتیجه آغاز مذاکرت، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران این موضوع را رد کرده و ضمن تاکید براینکه در حال حاضر بازار در شرایط آرامی به سر می‌برد و تقاضای کاذب و هیجانی در بازار سکه و طلا دیده نمی‌شود، از ریزش قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در معاملات امروز (سه‌شنبه) نسبت به روز گذشته خبر داد.

به دنبال اینکه شنیده می‌شود آغاز مذاکرت، روند اقتصاد کشور را به سمت صعودی شدن کشانده و سکه و طلا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و منجر به افزایش قیمت‌ها در این بازار شده است، ابراهیم محمدولی اظهار کرد: در معاملات بازار، باتوجه به رشد چند دلاری اونس جهانی که به1795دلار رسیده است و کاهش نرخ ارز در بازار، قیمت‌های طلا و سکه امروز (سه‌شنبه) نسبت به روز گذشته کاهشی بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: هر مثقال طلای آب شده امروز پنج میلیون و 466 هزار تومان ، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و 260 هزار تومان تعیین قیمت شد.

وی افزود: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با 150هزار تومان کاهش در معاملات امروز به ۱۲ میلیون و600 هزار تومان رسیده و سکه تمام قدیم نیز با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی امروز ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. نیم سکه و سکه‌های یک گرمی اما بدون تغییر ادامه مسیر داده‌اند. امروز (سه‌شنبه) به ترتیب هر قطعه نیم سکه شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند. ربع سکه نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته امروز سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: همه این‌ ریزش ها نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به روز گذشته، نه‌تنها افزایش نداشته‌اند بلکه کاهش قیمت هم دیده شده و قیمت‌ سکه و طلا رو به کاهش بوده است، در همین حال حباب سکه نیز به 300 هزار تومان رسیده است.

این مقام صنفی در رابطه با وضعیت میزان تقاضا در بازار نیز گفت: در اینگونه موارد که نوسان در بازار وجود دارد، به‌ویژه زمانیکه نوسان‌ها کاهشی هستند، چندان انتظار تقاضا و داد و ستد بالا وجود ندارد؛ چراکه در مسیر نوسان کاهشی، مشتریان و مصرف‌کنندگان برای رسیدن قیمت‌ها به نرخ نزدیک به واقعیت دست نگه می‌دارند. اما بطور کلی طی چند ماهه اخیر آن تقاضایی که برای بازار سکه و طلا انتظار همیشه مرسوم بوده است، وجود ندارد. البته صفر نیست اما تقاضای قابل توجهی که سال‌های گذشته دیده می‌شد، وجود ندارد. در حال حاضر حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد داد و ستد در بازار انجام می‌شود.

محمدولی تصریح کرد: در حال حاضر نسبت به برخی مواقع همچون چند ماه پیش یا نسبت به اواخر سال گذشته که بازار با التهابات زیاد روبرو شده بود، اکنون آن التهاب‌ها وجود ندارد و بازار با نوسان‌های آرام پیش می‌رود و آرامش بر بازار سکه و طلا حاکم است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد