اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دومین جلسه کمیته قضایی ایران و عراق در پرونده ترور حاج قاسم برگزار شد

منابع رسانه‌ای عراق از دومین نشست کمیته مشترک قضایی ایران و عراق برای بررسی پرونده ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» خبر دادند.

به گزارش سایت طلا ، منابع رسانه‌ای عراق، امروز (پنجشنبه، ۲۵ نوامبر)، از برگزاری دومین نشست کمیته مشترک قضایی عراق و ایران در خصوص پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی خبر دادند.

رسانه‌های قوه قضائیه عراق با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کردند: «کمیته مشترک قضایی عراق و ایران، امروز دومین جلسه را برای تکمیل بررسی‌ها درباره جنایت فرودگاه بغداد و مدارک موجود در آن برگزار کرد».

به نوشته وبگاه «السومریه»، نخستین نشست این کمیته، چهارشنبه شب برگزار شد و قاضی «مسلم متعب مدیب» رئیس هیأت نظارت قضایی به نمایندگی از شورای عالی قضایی، قاضی «رزاق کاظم رسن» ناظر قضایی، «خالد رخیص» داستان کل، «رحیم عبد حسن» مدیرکل گارد قضایی از طرف عراق در آن حاضر بودند و از طرف ایران، «میرمصطفی سید اشرفی» معاون دادستانی کل استان و سرپرست دادسرای امور بین الملل تهران در رأس یک هیأت قضایی از جمله دو مشاور حقوقی و مشاور اداره کل حقوقی امور بین الملل وزارت امور خارجه در این نشست حضور داشتند.

هیأت قضایی ایران، روز گذشته وارد بغداد شده بود و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق از این هیأت استقبال کرد.

این در حالی است که پیشتر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش بر پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی تأکید کرده بود.

در این جلسه که با حضور نماینده خانواده مکرم شهید سلیمانی و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط قضایی، سیاسی، امنیتی، حقوقی و نظامی برگزار شد، مدعوین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص پیگیری این پرونده پرداختند و ضمن بیان گزارش از عملکرد دستگاه متبوع خود، آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در موضوع مورد نظر و ابعاد و آثار مختلف مسئله را بیان کردند.

وزیر امور خارجه ضمن تأکید بر لزوم پیشبرد اقدامات در حال اجرا، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ سردار شهید سپهبد سلیمانی، قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم و همچنین نقش مقامات و دولت آمریکا در ارتکاب جنایت نابخشودنی ترور سردار سلیمانی، تأکید کرده بود: «تداوم پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی جزو سیاست‌های قطعی است».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین شهریور ماه گذشته در جریان سفر به بغداد با حضور در محل ترور شهید سلیمانی تصریح کرده بود: «دولت آمریکا باید پاسخگوی ترور سردار سلیمانی باشد و عاملان و آمران این اقدام و حمله تروریستی بایستی به سزای اعمالشان برسند و به عدالت سپرده شوند».

سرادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق دی ماه ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا به شهادت رسیدند. پارلمان عراق در پی این اقدام جنایتکارانه آمریکا طرح اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد