اونس طلا2195.77
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اندازه شکم در مادران باردار به چه چیز بستگی دارد؟

بسیاری از افراد بارداری را با بزرگ شدن شکم مادران باردار آنها را تشخیص می دهند. همه ما معتقدیم که شکم بزرگ مادران باردار بسیار زیبا بوده و نوید کودکی زیبا را می دهد. با این حال بزرگی شکم در دوران حاملگی به چه چیز هایی بستگی دارد؟

به گزارش سایت طلا مادران باردار همیشه سایز شکم های خود را با هم مقایسه می کنند اما شکم هر شخص با توجه به خصوصیات فردی خود او بزرگ می شود و اگر شکم کسی خیلی بزرگ شد صرفا به این معنا نیست که وزن نوزاد او نیز خیلی بالا خواهد بود.

شکل و اندازه ی شکم به عوامل مختلفی بستگی دارد. در بارداری اول، فرم شکل صیقلی و عضلانی است اما در بارداری های بعدی عضلات کم کم شل و کشیده می شوند و بزرگی شکم می تواند به این دلیل باشد که عضلات شل شده نمی توانند جنین را محکم در بر بگیرند.

عوامل دیگری همچون تعداد قل ها، میزان مایع جنینی، و نوع قرارگیری جنین نیز در اندازه ی شکم تأثیر دارند و قد و قامت مادر باردار نیز در این امر دخیل است.

شکم بارداری

برای مثال اگر اندامی باریک داشته و راست قامت هستید، ممکن است در بارداری شکم چندان بزرگی نداشته باشید اما در عوض نوزاد شما با وزن بیشتری به دنیا بیاید، زیرا فضای بیشتری برای رشد در اختیار دارد.

در انتها توجه داشته باشید که در دوران بارداری لازم است حتما به شکل ویژه ای مراقب سلامتی خود باشید و از عوامل خطر زا مانند دود سیگار و نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.

همچنین داشتن یک رژِیم غذایی سالم و مقوی برای مادران باردار ضروری است. در کنار تمامی این موارد نباید ورزش را فراموش کرده و بهتر است روزانه مقداری از زمان خود را به برخی ورزش های مخصوص و مفید برای دوران بارداری بپردازید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد