اونس طلا2383.92
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

حقیقتی که یک مرد پس از کشف سنگی ظاهرا ساده فهمید

یک مرد اهل ملبورن که به خیال خود قطعه ای سنگ طلا پیدا کرده بود پس از تحویل آن به موزه با واقعیت دیگری روبرو شد.

به گزارش سایت طلا ، دیوید هول در سال ۲۰۱۵ وقتی داشت در پارک محلی ماریبورو در نزدیکی ملبورن قدم می‌زد با یک تکه سنگ که رنگی مابین زرد و قرمز داشت و از خاک رس تشکیل شده بود برخورد کرد. این تکه سنگ بسیار سنگین بود و به نظر می‌رسید جزئی از طلای معروف استرالیایی باشد که از قرن نوزدهم در این منطقه مورد بی توجهی قرار گرفته است. با این فرضیه هول سنگ را به خانه برد و فکر می‌کرد که یک تکه سنگ طلا پیدا کرده است.

با وجود تلاش‌هایی که هول کرد نتوانست این سنگ را بشکافد تا از محتویات داخلش با خبر شود و بعد از سال ها، زمانی که او سنگ را به موزه ملبورن برد فهمید که یک شهاب سنگ نادر را پیدا کرده است. درموت هنری، زمین شناس موزه، توضیح داد: من در طول ۳۷ سال کارم سنگ‌های زیادی را بررسی کرده ام که مردم فکر می‌کردند شهاب سنگ باشد، اما در واقع فقط سنگ‌هایی که روی سطح آن‌ها شبیه حجاری شده است شهاب سنگ هستند، زیرا وارد جو شده و بر اثر سوختن به این شکل درآمده اند.

فایده و ارزش شهاب سنگ برای مطالعات بر روی منظومه شمسی

او همچنین درباره ارزش علمی این شهاب سنگ گفت: شهاب‌سنگ‌ها ارزان‌ترین شکل اکتشافات فضایی را فراهم می‌کنند. آن‌ها ما را به گذشته می‌برند و سرنخ‌هایی از سن، شکل گیری و ترکیبات شیمیایی منظومه شمسی به ما ارائه می‌دهند. وی ادامه داد: برخی از شهاب سنگ‌ها نگاهی اجمالی به عمق درونی سیاره ما دارند. در برخی از شهاب‌سنگ‌ها، «غبار ستاره‌ای» حتی قدیمی‌تر از منظومه شمسی ما وجود دارد که به ما نشان می‌دهد ستاره‌ها چگونه شکل می‌گیرند و تکامل می‌یابند تا عناصر جدول تناوبی را ایجاد کنند.

بر اساس گفته متخصصان این شهاب‌سنگ خاص به احتمال زیاد از کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری بیرون آمده، و توسط برخی از سیارک‌ها که با یکدیگر برخورد می‌کنند، از آنجا به بیرون پرتاب شده است؛ سپس یک روز به زمین برخورد کرده و در آن منطقه رها شده است. محققان قدمت این شهاب سنگ را حدود ۴.۶ میلیارد سال تخمین می‌زنند. تجزیه و تحلیل این شهاب سنگ زمان برخوردش با زمین و قرار گرفتنش در آن منطقه را بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ سال نشان می‌دهد. وزن شهاب سنگ مذکور ۱۷ کیلوگرم یا ۴۰ پوند است؛ و این برای یک شهاب سنگ وزنی نادر محسوب می‌شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد