اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

این نوشیدنی پر طرفدار باعث بهم ریختن ضربان قلب می شود

طبق تحقیقات اخیر، مصرف بیش از حد این نوشیدنی دوست داشتنی و پرطرفدار می تواند به سرعت بر ریتم ضربان قلب شما تأثیر بگذارد.

قهوه یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است که به شکل روزانه نوشیده شده و از هواص متعددی نیز برخوردار است. با این حال نوشیدن بیش از حد آن می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که برای سلامتی مفید نیست.

بر اساس تحقیقاتی که اخیراً در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا در سال 2021 ارائه شد، افرادی که قهوه می‌نوشند در صورت مصرف بیش از حد، ممکن است ضربان قلب نامنظم تجربه کنند.

در این مطالعه (که تا حدی توسط بخش قلب و عروق دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو تامین مالی شد) 100 داوطلب که به طور متوسط ​​38 سال سن داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند.

زمانی که شرکت‌کنندگان بیش از یک فنجان قهوه نوشیدند، دستگاه سنجش ضربان قلب دو برابر یا افزایش 54 درصدی انقباضات زودرس بطنی را که از حفره‌های پایینی قلب می‌آمد، ثبت کرد.

قهوه

گرگوری مارکوس، یکی از نویسندگان مطالعه و دانشیار بخش قلب و عروق برای تحقیقات و استاد برجسته تحقیقات فیبریلاسیون دهلیزی در دانشگاه، اظهار داشت که قهوه رایج ترین نوشیدنی مصرفی در جهان است، اما اثرات آن بر سلامتی هنوز نامشخص است.

وی همچنین ابراز داشت که اکثر تحقیقاتی که تا به امروز انجام شده آثار بلند مدت قهوه بر سلامتی را بررسی می کند و این یکی از اولین تحقیقاتی است که آثار قهوه را در لحظه نوشیدن بررسی می کند.

باید توجه داشت با وجود اینکه نوشیدن قهوه سریعا بر روی ضربان قلب تاثیر می گذارد، تاثیر آن موقتی است. پزشکان بر این باورند که کافئین موجود در قهوه می تواند به طور موفت فشار خوت و ضربان را افزایش دهد.

مصرف کافئین در مقادیر بالا و به شکل منظم می توان فشار خون فرد را افزایش دهد اما مصرف کم آن اثرات نامطلوب طولانی مدت عمده ای برای سلامت قلب و عروق ندارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد