اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شدید ترین سقوط قیمت طلا در هفته های اخیر

قیمت طلا در روز گذشته شاهد افت بسیار شدیدی بود و به پایین ترین قیمت در دو هفته اخیر رسید. با این سقوط شدید احساسات صعودی در بازار بسیار کمرتگ تر خواهد شد.

در روز گذشته ابتدا قیمت طلا یک روند افزایشی را در پیش گرفته بود اما در ادامه روز با اعلام خبر حفظ جروم پاول به عنوان رئیس فدرال رزرو توسط بایدن قیمت طلا سقوط بسیار شدیدی را نشان داد.

وقتی اعلام شد بایدن، پاول را برای ادامه سمت خود برای یک دوره دیگر انتخاب کرد، فلز زرد سقوط کرد، شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد در 15 ماه گذشته رسید و بازدهی خزانه داری آمریکا افزایش یافت.

گمانه زنی ها حاکی از آن بود که بایدن ممکن است لائل برینارد را که سیاست های پولی متفاوتی با پاول دارد به عنوان رئیس فدرال رزرو انتخاب کند. با باقی ماندن پاول به عنوان رئیس فدرال رزرو، معامله گران و سرمایه گذاران بر این باورند که سیاست پولی ایالات متحده در مسیر فعلی خود باقی خواهد ماند.

قیمت هر اونس طلای حهانی در لحظه نگارش این متن 1807 دلار می باشد که بیش از 40 دلار کاهش در روز را نشان می دهد. نقره نیز با بیش از 0.60 دلار کاهش به عدد 24.17 رسیده است.

می‌توان ادعا کرد که اخبار پاول تنها بهانه‌ای برای معامله‌گران کوتاه‌مدت معاملات آتی طلا و نقره بود تا پس از افزایش قیمت‌ های خوب اخیر به سودگیری بپردازند چراکه بازار این انتظار را داشت که پاول صندلی خود را از دست نداده و برای یک دوره دیگر رئیس فدرال رزرو شود.

از این رو می توان گفت روند صعودی طلا همچنان حفظ شده و نگرانی ها نسبت به افزایش تورم همچنان از فلزات گرانبها از جمله طلا و نقره پشتیبانی می کند.

در بازار های سهام جهانی نیز ما شاهد افزایش یا کاهش یک دست شاخص ها نبودیم چرا که به دلیل تعطیلات عید شکرگذاری حجم بازار بسیار کاهش یافته است و همچنین محدودیت های کووید 19 در کشور های اروپایی افزایش یافته است. علاوه بر این موارد تشدید درگیری ها میان اوکراین و روسیه نیز افزایش پیدا کرده است.

در دیگر بازار ها، قیمت نفت خام نایمکس پس از رسیدن به پایین ترین قیمت خود طی 6 هفته اخیر، اندکی افزایش یافت و هم اکنون در عدد 76.50 قرار دارد. بازده ده ساله خرانه داری ایالات متحده نیز 1.605 می باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد