اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت شد

در نشست امروز هیات دولت علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت شد

به گزارش سایت طلا، بهادری جهرمی به عنوان جوانترین عضو کابینه، دانش آموخته دکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس است.

وی همچنین مدیر سابق گروه حقوق عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و ریاست مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه و عضویت در شورای عالی حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه دارد.

سخنگوی جوان دولت سیزدهم را بیشتر بشناسیم

به گزارش سایت طلا،بهادری جهرمی۲۰ شهریور ۱۳۶۴ در گلپایگان، استان اصفهان به دنیا آمد. وی در دوره تحصیل در مقاطع راهنمایی و متوسطه مسئولیت شورای دانش‌آموزی را در مدرسه و استان بر عهده داشت و در دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی به عضویت اولین مجلس دانش آموزی کشور درآمد.

جهرمی تحصیلات خود را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان آغاز کرد و در همین زمینه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته شد. با این وجود بهادری در ادامه از رشته تحصیلی قبلی خود فاصله گرفت و با تحصیل در رشته‌ حقوق موفق به اخذ مدرک دکترای حقوق، گرایش حقوق عمومی با درجه‌ عالی از دانشگاه تهران (پردیس فارابی) شد.

این حقوقدان جوان فعالیت شغلی خود را از دوره کارشناسی ارشد به عنوان کارشناس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۸۸ آغاز کرد و پس از آن به عضویت پژوهشکده شورای نگهبان درآمد و به عنوان مدیر پژوهشی در این پژوهشکده مشغول فعالیت شد.

او مرداد ماه ۱۳۹۴ به پیشنهاد جمعی از حقوقدانان و به انتخاب سردار محمدرضا نقدی، ریاست سازمان بسیج حقوقدانان کشور و همزمان ریاست سازمان بسیج حقوقدانان تهران را عهده‌دار شد.

از جمله سوابق علمی بهادری جهرمی می‌توان به عضویت در هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس، دکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران با درجه ممتاز، تدوین، مشارکت در تدوین و ترجمه ۴۰ عنوان کتاب در حوزه‌های حقوق عمومی، حقوق بشر، حقوق تطبیقی اشاره کرد.

نظارت علمی بر بیش از ۲۰ کتاب تخصصی و مجموعه مقالات، کارشناس دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ و همکاری بعدی، چاپ بیش از ۳۰ عنوان مقاله تخصصی در نشریات علمی پژوهشی، علمی ترویجی و تخصصی از دیگر سوابق علمی و آموزشی سخنگوی دولت است.

مدیریت یا مشارکت در انجام بیش از ۱۵ پروژه تحقیقاتی و طرح پژوهشی، تدوین یا نظارت بر تدوین بیش از ۱۰۰ گزارش پژوهشی و کارشناسی، تدریس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از سال ۱۳۸۷، راهنمایی و مشاوره ده‌ها پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از هم در سوابق علمی بهادری جهرمی دیده می شود.

سخنگوی دولت سیزدهم پیشتر مسئولت‌هایی چون رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶، رییس سازمان بسیج حقوقدانان تهران از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷، مسئول دبیرخانه فعالیت‌های بین المللی دانشجویی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸، رییس مجمع عالی سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ از سال ۱۳۹۹، عضو کمیسیون حقوقی سازمان بازرسی کل کشور، عضو کمیسیون تطبیق مقررات سازمان بازرسی کل کشور، عضو هیئت اندیشه ورز دیوان عدالت اداری، و عضو مجمع مشورتی حقوقی پژوهشکده شورای نگهبان را در کارنامه سوابق اجرایی خود دارد.

او همچنین مدیر دفتر مطالعاتی نظام سازی اسلامی و عضو شورای پژوهشی پژوهشکده شورای نگهبان از ۱۳۹۱، عضو و سرپرست گروه حقوق عمومی معاونت حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ۹۶ تا ۹۷، نماینده سازمان‌های مردم نهاد در ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان های مردم نهاد شورای شهر تهران، عضو کمیته قوانین و مقررات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بوده است.

ریاست هیات مدیره بنیاد صیانت از حقوق شهروندی، مدیر داخلی و قائم مقام سردبیر ۲ نشریه علمی ترویجی و تخصصی، مسئول، دبیرعلمی و دستیار دبیرعلمی ۷ همایش ملی و بین‌المللی و مشاور حقوقی در نهادها و سازمانهای عمومی و خصوصی متعدد هم بخش دیگری از سوابق علی بهادری جهرمی است.

انتظار می رود بهادری جهرمی با عنایت به جوانی و در عین حال سوابق و تجارب ارزشمندی که دارد حلقه وصل دولت سیزدهم با رسانه ها بوده و بتواند در عرصه رسانه ای هم افزایی مورد نیاز برای پیشبرد برنامه های دولت سیزدهم را فراهم کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد