اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سازمان ملل: لبنان در آستانه فروپاشی است

گزارشگر ویژه فقر و حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد که لبنان در آستانه فروپاشی است.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری شینهوا، الیویه دی شوتر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فقر و حقوق بشر طی سفر ۱۲ روزه خود به بیروت با تعدادی از مسئولان لبنانی دیدار کرده بود.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات مقامات لبنانی درباره نابودی ارز ملی و وارد کردن کشور به بحران سیاسی و عمیق کردن نابرابری لبنان را وارد "فقر کشنده" کرده است. لبنان هنوز یک کشور ازهم فروپاشیده نیست اما در آستانه فروپاشی است و "دولتش مردمش را خوار می‌کند."

وی گفت: نابودی لیره لبنان به تخریب زندگی مردم و فقیر شدن میلیون‌ها تن شده است. همچنین کوتاهی دولت در مقابله با این بحران بی سابقه موجب ناامیدی شدید ساکنان به ویژه کودکان و زنان شده است. بحران ساختگی زندگی ساکنان را از بین می‌برد و مردم را دچار فقری خواهد کرد که نسل به نسل آن را به ارث خواهند برد.

این گزارشگر گفت: درحالی که ساکنان هر روز برای نفس کشیدن تلاش می‌کنند دولت وقت گرانبهایی را در راه فرار از مجازات تلف می‌کند و موضوع آوارگان را برای ابقای خود قربانی می‌کند.

وی از بی رغبتی رهبری سیاسی لبنان در روشن کردن روابط میان اصلاح مالیاتی و کاهش شدت فقر ابراز نگرانی کرد.

این گزارشگر همچنین از عدم وجود طرح مورداعتمادی برای کاهش شدت فقر از سوی دولت بدون تکیه بر اهداکنندگان بین المللی و نهادهای غیردولتی ابراز نگرانی کرد و گفت: مردم لبنان به راهکارهای مورداعتماد نیاز دارند و من نگران این هستم که دولت رنج و مشکلات آن‌ها را جدی نمی‌گیرد. لبنان در طول چند دهه نیاز به سیاست‌های اجتماعی و برنامه‌های نظارت و زیرساخت خدمات عمومی را نادیده گرفته است. من از اینکه نهاد سیاسی از شرایطی که مردم در آن زندگی می‌کنند خبر ندارد، شوکه هستم. کودکان مجبورند مدرسه را ترک کنند و در شرایط نامناسب کار کنند و آوارگان و لبنانی‌ها آب و برق ندارند. دولت باید اولویت را به حمایت اجتماعی فراگیر بدهد و در اقتصاد خود بازنگری کند.

وی هشدار داد: صبر اهداکنندگان درباره دولت لبنان بعد از از دست رفتن ۲۴۰ میلیون دلار نتیجه بازی با قیمت‌ها به سر آماده است. جامعه بین المللی باید جدیت دولت در اجرای شفافیت و مجازات را احساس کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد