اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی: پیش بینی قاطعانه صعود قیمت طلا در هفته پیش رو

قیمت طلا در هفته گذشته صعود قابل توجهی را از خود نشان داد و توانست به سطوح بالا تری دست پیدا کند. در نتیجه این اتفاق کارشناسان پیش بینی کردند که روز های آینده این روند صعودی ادامه پیدا کرد.

قیمت طلا در روز جمعه توانست تا نزدیکی عدد 1815 دلار نیز صعود کند اما در ادامه روز نتوانست بالا تر از 1800 دلار باقی مانده و با 9 دلار افزایش در عدد 1793 دلار بسته و وارد تعطیلات آخر هفته شد.

مهم ترین عاملی که باعث افزایش قیمت طلا تا این اندازه شد را می توان افزایش شدید تورم ایالات متحده و نگرانی ها از ایجاد رکود تورمی دانست.

با توجه به این نگرانی ها قیمت طلا توانست تا بالای 1800 دلار رشد کند اما در ادامه آن سخنان جروم پاول مبنی بر پابرجا بودن برنامه کاهش خرید اوراق قرضه باعث شد تا بار دیگر طلا به زیر 1800 دلار بازگردد.

جروم پاول در سخنان خود اشاره کرد که انتظار دارد تا سال 2022 برنامه کاهش خرید اوراق قرضه تکمیل شده و سیاست های آسانگیرانه این بانک تغییر کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تورم گفت که انتظار دارد افزایش تورم به دلیل تنگنا های عرضه تا سال 2022 ادامه پیدا کند اما پس از آن با رفع شدن این تنگنا ها کاهش یافته و به 2 درصد خواهد رسید.

تا پیش از سخنان پاول سرمایه گذاران و تحلیلگران انتظار داشتند قیمت طلا همچنان به رشد خود ادامه داده و مقاومت اصلی خود را در عدد 1830 دلار به چالش بکشد.

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. 13 نفر یا 87 درصد، خواستار افزایش قیمت طلا بودند. دو تحلیلگر یا 13 درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف بودند و هیچ تحلیلی در مورد طلا نزولی نبود.

در مجموع 598 رای نیز توسط سرمایه گذاران به دست آمد. از این تعداد 360 شرکت کننده یا 60 درصد، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 134 نفر دیگر یا 22 درصد کمتر گفتند و 104 رای دهنده یا 17 درصد بی طرف بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد