اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صنف طلا و جواهر نیاز به بانک طلا دارد

سایت طلا _ رئیس امناء صنف طلا و جواهر اعلام کرد : برای رشد صنعت طلا و رونق چرخه تولید و اشتغال در صنف طلا و جواهر، نیاز به تأسیس بانک طلا احساس می شود.



در بین پیشکسوتان صنف طلا و جواهر کسانی هستند که حتی اگر مسئولیتی در این صنف نداشته باشند، باز هم به عنوان فردی تأثیرگذار در خدمت این صنعت چند هزار ساله می باشند، و رشد تولیدات طلا و جواهر را آرزوی دیرینه خود می دانند. «کورش گوهربین» یکی از آنهاست، کسی که با سابقه ای درخشان در ریاست اتحادیه طلا و جواهر تهران، و قدمتی طولانی در خاندان طلایی خود، باز هم به عنوان کارشناس و صاحب نظر صنف مطرح است، و مشکلات صنف را به درستی و دلسوزانه پی گیری و دنبال می کند. سایت طلا پنجمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر را فرصت مغتنمی دانست تا با این استاد صنعت طلا و جواهر به گفتگو بپردازد.

کورش گوهربین، در گفتگو با سایت طلا ضمن اعلام جایگاه بالای هنر و هنرمندان ایرانی در صنعت طلا و جواهر می گوید: مدل و طرح اصیل ایرانی در طلا و جواهر آوازه جهانیان است و ما هنرمندانی داریم که تولیدات منحصر به فردی را ارائه می کنند، و برای حمایت از آنان و رشد تولید نیاز به بانک طلا داریم که مواد اولیه تولید را برای سازندگان طلا و جواهر تامین، و شمش طلا را به صورت وام در اختیار آنان قرار دهد .

وی ضمن بیان بی اثر بودن تحریم ها در صنعت طلا و جواهر کشورمان خاطرنشان می کند : خوشبختانه تحریم ها هیچ اثری بر روی صنعت طلا ، نداشته و نخواهد گذاشت، علاه بر آن در کل کشور هم آنچنان نتوانسته تاثیرگذار باشد.

گوهربین در این رابطه می افزاید: چون در زمینه واردات و تامین مواد اولیه طلا وابستگی خاصی به خارج نداریم، تحریم ها کارساز نبوده و ما همچنان می توانیم با تبدیل ضایعات طلا به شمش و تهیه مواد اولیه برای صدها سال آن را ذوب کرده و تبدیل به کار جدید نمائیم.

رئیس امنای صنف طلا و جواهر با اشاره به سابقه هفت هزار ساله ایران در صنعت طلا و جواهر اظهار می دارد: در این صنف حدود یک میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم کسب روزی می کنند، که برخی کمبودها سبب شده تا بعضی از آنان این صنعت را ترک کنند، که با حمایت بیشتر دولت و هموار کردن بسترها می توان در صنعت طلا و جواهر، از بسیاری کشورهای صاحب نام در دنیا جلوتر حرکت کنیم.

وی چالش مهم صنعت طلا و جواهر کشورمان را مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرده و خاطرنشان می کند: قانون مالیاتی کشور که قرار شد تا قبل سال اصلاحاتی بر آن صورت بگیرد، باید جامع باشد و شرایط همه اصناف را در بر بگیرد در این راستا خوشبختانه مالیات علی الراس طبق توافق مجلس و وزارت دارایی حذف شد، که این امر رویداد خوبی برای تعامل دولت و اصناف است.

گوهربین بستر سازی برای صادارات مصنوعات طلا و واردات ماشین آلات و تجهیزات تولید طلا و جواهر را مهم بر می شمارد و اعلام می دارد: ما نیاز به ماشین آلاتی داریم که در ایران تولید نمی شود و این تجهیزات تعرفه های سنگینی دارد و هیچ تولید کننده ای قادر به واردات آن نیست، که برای آن اگر تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده شود و یا برای مدت زمان محدود، معافیت گمرکی برای واردات اعلام گردد، تولیدکنندگان بیشتر خود را مجهز کرده که در صورت حمایت از این صنعت، ما تا 10 سال آینده به قطب صنعت طلا و جواهر کشور تبدیل خواهیم شد.

این پیشکسوت و فعال صنف طلا و جواهر برگزاری نمایشگاه ها را برای رشد صنعت طلا و جواهر با ارزش عنوان کرده و تأکید می کند: هر نمایشگاهی، در هر صنعتی که باشد با ارزش و پربار است و در صنف طلا و جواهر باید فعالین صنفی بیشتر و پررنگ تر ظاهر شوند و فعالیت خود را معرفی کنند، نشان دهند که این هنر چه هست و کجای این صنعت قرار دارند، می توانند همدیگر و دیگر همکاران را پیدا کرده و با هم تعامل و همکاری داشته باشند، و نیازهای تولیدی خود را فراهم سازند.

وی در خاتمه ضمن ترسیم آینده ای روشن برای صنعت طلا و جواهر کشورمان، ابراز امیدواری کرد، با تلاش تولیدکنندگان و حمایت دولت، صنعت طلا و جواهر کشورمان به جایگاه واقعی خود نائل آید./ج




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد