اونس طلا2394.45
مظنه16,236,000
18 گرم3,748,000
ارزش سکه36,579,708
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,800,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

مهم ترین منابع پروتئین که برای بدن شما ضروری هستند را بشناسید

پروتئین یکی از اساسی ترین ریزمغذی هایی است که بدن شما برای زنده ماندن به آن نیاز دارد. همچنین بخش مهمی از فعالیت های بدن شما توسط پروتئین ها کنترل می شود.

پروتئین برای رشد، تکامل و ترمیم بافت های آسیب دیده مناسب است. پوست، مو ،ناخن، ماهیچه و استخوان و تمام اندامهای داخلی بدن هم به طور عمده از پروتئین ساخته می شوند. عملکردها و واکنش های بیوشیمیایی بدن ما هم نیازمند پروتئین هستند.
.
اما مهم ترین منابع تامین کننده پروتئین بدن چه چیزهایی هستند؟
شیر
غذاهای لبنی دارای پروتئین و کلسیم بالا هستند پروتئین هایی که در شیر وجود دارد با توجه به حلالیت آن ها در آب به دو گروه تقسیم می شوند. پروتئین های نامحلول شیر کازئین هستند در حالی‌که پروتئین‌های محلول به عنوان پروتئین های آب پنیر شناخته می شود.

ماست

ماست ترکیبی از پروتئین کازئین و پنیر بوده و غذایی غنی از پروتئین است به دلیل وجود باکتری های پروبیوتیک و ترکیبات آن حذف پروتئینش نسبت به شیر آسان تر است.

تخم مرغ

یک تخم مرغ متوسط حدود ۶ گرم پروتئین دارد که به شکل آسان قابل هضم است. پروتئین زرده تخم مرغ باعث ترشح هورمون سیری شده و برای رژیم های کاهش وزن مناسب است.

منابع پروتئین

ماهی

ماهی و غذاهای دریایی منابع خوبی برای تامین پروتئین هستند پروتئین ماهی هم هضم ساده تری دارد و برای کاهش چربی خون گزینه خوبی است.

گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از مغذی ترین غذاهایی است که می توانید بخورید. پروتئین گوشت قرمز کیفیت بالایی دارد و همراه با جذب آهن بالا است برای کاهش وزن و جلوگیری از تحلیل عضلانی هم مهم است.


جدای از پروتئین حیوانی وقتی به منابع گیاهی می‌رسیم حبوبات و به طور خاص سویا و بعد مغزها، دانه‌ها و غلات به ترتیب باید مدنظر قرار گرفته شوند حبوبات از پروتئین غنی هستند گیاهان از جمله بروکلی سرشار از پروتئین هستند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد