یک سفر به سیاره عجیب زحل داشته باشیم؟


#491552412یک سفر به سیاره عجیب زحل داشته باشیم؟

زحل زیباترین سیاره منظومه ماست، سیاره‌ای گازی شکل که هیچ سطح سفتی برای ایستادن نداره و اگر به آن برسین تا مرکز سیاره فرو خواهید رفت! در ابتدا با حلقه‌ای روبرو میشین که توسط میلیاردها سنگ به دور زحل میچرخه. بعد با توجه به نیروی جاذبه بسیار بالای زحل وارد لایه دوم خواهید شد که پوشیده از ابرهای سیاهی از سولفید امونیوم با دمای -130 درجه است.

در این منطقه بادهای وحشتناکی با سرعت 1700 کیلومتر بر ساعت وجود دارند. فقط مدت 2 ساعت طول میکشه تا شما به عمق 400 کیلومتری زحل فرو برین! ظرف چند ساعت به عمق 30 هزار کیلومتری میرسید و در اقیانوسی از هیدروژن و هلیوم فلزی فرو میرین. اقیانوسی با دمای 9000 درجه بالای صفر (کاملا برعکس دمای بسیار پایین در لایه قبل) و فشار اتمسفری 2 میلیون برابر فشار زمین!

اگر شانس زنده ماندن داشته باشین، در عمق 56 هزار کیلومتری به مرکز زحل که هسته‌ای جامد و فلزیه خواهید رسید، ولی خیلی هم امیدوار نباشید :)

این خبر در کانال های تلگرامی بازنشر شده است / تاریخ درج خبر 1348-10-11 3:30:00 می باشد. این خبر توسط موتور جستجوگر شبکه های اجتماعی هرخبر جمع آوری شده و الزاما محتوای آن مورد تایید این مجموعه نمی باشد.