اپال آتشین مکزیک

خواهی نخواهی این اعتقاد در بین مردم وجود دارد که سنگ های قیمتی دارای انرژی های خاصی هستند. هیچ شکی نیست زمانیکه گونه های مختلف اپال آتشین را در جواهرات بسیار عالی به کار ببریم، حس گرما و هماهنگی به فرد دست می دهد. جواهر ساز فرانسوی لیدیا کورتیله، بسیار شیفته اپال آتشینی به کار رفته در مجموعه جواهرات اخیر خود بود. یکی از بهترین جواهرات اپالی که اخیرا وی ساخته، دستبندی است که با اپال آتشین مکزیکی 08/22 قیراطی که در میانه جواهر خود نمایی می کند، مزین شده است.

اپال آتشین مکزیک

لیدیا کورتیله برای اولین بار معدن اپال آتشین را سال 1978 در ایالت گواردالاخیا در مکزیک شمالی مشاهده نمود. وی در این باره می گوید: من اپال آتشین، به خصوص نوع مکزیکی آن را بسیار دوست دارم، زیرا رنگ شفاف آن به فرد همانند ویتامین انرژی خاصی می دهد.

یکی از بزرگترین مجموعه داران اپال، شخصی لس آنجلسی به نام ایرنه نیوویرث است. مجموعه وی شامل اپال های آتشین مکزیکی بوده که بر روی جواهرات رنگارنگ سوار و برای برند های مختلف ساخته شده است. یکی از قطعات این مجموعه یک جفت گوشواره اپال آتشین می باشد که با الماس های سفید تراش برلیان درخشان مزین شده است.

متولد شده در استرالیا اما اکنون در ایالت سانتافه نیومکزیکو زندگی می کند. این شخصی کسی نیست جز کاترینه جفر. جفر یکی از طرفداران اصلی جواهرات با اپال آتشین است. وی می گوید: من واقعا کار با اپال آتشین را دوست  دارم زیرا در این گوهر مواد غنی بسیار زیادی وجود دارد. انباشتگی رنگی در اپال آتشین بسیار جذاب تر از یاقوت سرخ است.

وی یک جفت گوشواره موسوم به غروب خورشید ساخته که در این قطعه جواهر از اپال کاروینگ شده با رنگ کهربایی استفاده و رنگ آن از زرد تا قرمز درخشان در نوسان است.

در همان زمانیکه اپال نقش اساسی را در جواهرات به عنوان سنگ طبیعی ایفا کرد، این گوهر در بین سنگ های قیمتی دیگر بسیار مشهور شد به طوریکه جواهرسازان از ترکیب این گوهر با سنگ های دیگر قیمتی بهره می بردند. شرکت جواهرسازی ژاپنی میکی مو تو از تلفیق گارنت نارنجی درخشان به همراه اپال آتشین در ساخت یک گردنبند زیبا استفاده نمود. این دو گوهر در میان رشته هایی از مروارید های ژاپنی خود نمایی می کند.

رنگ اپال آتشین مانند این است که گدازه های آتشفشان را در گوهری در اختیار دارید. اگر تصمیم دارید که جواهراتتان به چشم بیاید، اپال آتشین مکزیکی را از یاد نبرید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

ZOHA میهمان میگه :

تاریخ: 1399/06/13 ساعت 20:42
به نظرم این نظریات نسبی
هستش...چون اگه درست بود پس ژوزفین که یه انگشتراپال ازناپلئون هدیه گرفت وماری آنتوانت که یه انگشترالماس آبی ازلوئی هدیه گرفت نباید به اون سرنوشتای بددچارمیشدن!ولی شدن!

اخبار سایر رسانه ها