اونس طلا2384.69
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

دارو برای درمان افسردگی پس از زایمان در راه است

آیا درمان قطعی برای افسردگی پس از زایمان وجود دارد؟

افسردگی پس از زایمان (PPD)

این افسردگی، یکی از شایع‌ترین عوارض پزشکی است که در زنان، پس از زایمان ایجاد می‌شود و علیرغم این واقعیت که شیوع آن بسیار زیاد است، هنوز به طور قابل توجهی تشخیص داده نشده و درمانی مشخصی برای آن وجود ندارد. اما خوشبختانه اکنون، یک داروی جدید در بخش آزمایش بالینی است که هدف آن درمان PPD است و نویدهای زیادی را نشان می دهد.

جامعه آماری

PPD بر بسیاری از مادران تأثیر می گذارد؛ دانشمندان پژوهشی از موسسه تحقیقات پزشکی فاینشتاین در بیانیه‌ای مطبوعاتی چنین می گوید: «تخمین زده می‌شود که PPD از هر ۸ زن یک زن را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار می‌دهد»

درمان

برای بسیاری از مادرانی که به تازگی PPD را تجربه می کنند، داروهای ضد افسردگی تجویز می شود، اما ممکن است ماه ها طول بکشد تا بفهمند کدام درمان ضد افسردگی برای هر فرد موثر است. تنها یک داروی تایید شده توسط FDA بغیر از داروهای ضد افسردگی وجود دارد که PPD را درمان می کند، اما دسترسی به آن بسیار دشوار است؛ درحالیکه این داروی آزمایشی جدید که در مرحله تست می باشد، متفاوت از داروهای ضد افسردگی عمل کرده و یک استروئید عصبی خوراکی به نام زورانولون 30 میلی گرم است که هدف آن خلاص شدن سریع از شر علائم افسردگی است.

طبق بیانیه مطبوعاتی محققان به همراه مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA): «پس از دو هفته استفاده روزانه زنان تحت درمان با زورانولون در مقایسه با زنانی که تحت درمان با مسکن قرار گرفتند، کاهش آماری معنی‌داری در علائم اصلی افسردگی دیده شد؛ علاوه بر آن، "بیش از نیمی از زنان ثبت نام شده تا پایان دوره آزمایشی 45 روزه، به بهبودی کامل افسردگی خود رسیدند."

یکی از شرکت‌کنندگان چنین می گوید: «من ارتباطی با نوزاد خود احساس نمی‌کردم، بنابراین مجبور شدم خودم را تحت فشار بگذارم که در این آزمایش شرکت کنم و بعداً فهمیدم که مادر بدی نیستم.»

محقق اصلی این آزمایش و نویسنده اصلی مقاله و همچنین مدیر سلامت رفتاری زنان در بیمارستان زوکر هیلساید، دکتر دلیگیانیدیس، می گوید: «افسردگی پس از زایمان تأثیر منفی ای بر زنان و خانواده‌های آنها می‌گذارد و اغلب کمتر تشخیص داده می‌شود و تحت درمان قرار نمی‌گیرد، این نتایج دلگرم کننده گام مهمی در تلاش برای ایجاد یک گزینه درمانی جدید برای بیمارانی است که از این بیماری شایع رنج می برند. »

پس خبر خوب اینکه مادران تازه تنها یک قدم به داشتن درمان مناسب PPD که به شدت نادیده گرفته شده است، نزدیک هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد