اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اوباما وزیر دارایی جدید آمریکا را معرفی می کند

سایت طلا : باراک اوباما رییس جمهور آمریکا قصد دارد جک لیو رییس بخش اداری کاخ سفید را به عنوان وزیر دارایی جدید این کشور معرفی کند.


به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، لیوی 57 ساله قرار است جانشین تیموتی گیتنر شود که پیش از این بر کناره گیری خود از این سمت تاکید کرده بود.

یک مقام اگاه که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: لیو از سوی اوباما برای احراز این پست معرفی شده است و تصمیم گیری در این خصوص به زودی اتخاذ خواهد شد.

گیتنر 51 ساله تنها عضو باقی مانده از تیم اقتصادی اوباما است . گیتنر پیش از این گفته بود تمایلی برای ادامه حضور در این سمت در دور دوم ریاست جمهوری اوباما ندارد و قصد دارد تا پایان ماه جاری از این سمت کناره گیری کند.

قرار است لیو به سنا معرفی شود تا رای مثبت سناتورهای آمریکایی را برای انتخاب به این سمت کسب کند.

سخنگوی کاخ سفید نیز پیش از این در واکنش به این خبر اعلام کرد لیو یک مشاور ارزشمند برای رییس جمهور آمریکا به شمار می رود.اوباما باید برای دور دوم ریاست جمهوری خود به فکر پر کردن جاهای خالی در دولت باشد .

هیلدا سولیس وزیر کار آمریکا نیز امروز اعلام کرد قصد دارد از این سمت استعفا دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، لیو سومین عضو جدید کابینه اوباما پس از جان کری و چاک هاگل خواهد بود. مهمترین چالش پیش روی وزیر دارایی جدید آمریکا سقف بدهی های ملی این کشور خواهد بود.

سقف بدهی های آمریکا 31 دسامبر 2012 میلادی به اوج خود یعنی 16.4 تریلیون دلار رسید و اکنون کنگره باید با دولت آمریکا بر سر تعیین سقف بدهی ها به توافق برسد./م
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد