اونس طلا2394.45
مظنه16,156,000
18 گرم3,729,600
ارزش سکه36,399,468
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

تولید طلا با عیار پایین نیازمند امکان ردیابی است

دبیرکل استاندارد استان تهران گفت: تنوع‌بخشی به عیار طلا در صورتی امکان پذیر است که بتوان طلای داراری عیار پایین را ردیابی کرد تا این موضوع راهی برای سوء استفاده برخی افراد نباشد.


مسلم بیات در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر لزوم تنوع‌بخشی در عیار طلا و تولید طلا با عیار پایین 14 و 9 اظهار داشت: تا به حال هیچ مصوبه‌ای از سوی سازمان ملی استاندارد در این مورد به ادارات کل استانی سازمان استاندارد ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه استانداردها بر مبنای نیازهای جامعه تدوین می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت طلا، اگر قرار باشد تغییری در عیار طلا اتفاق بیفتد باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا امکان ردیابی مصنوعات وجود داشته باشد.

* تنوع عیار نباید راهی برای سوء استفاده برخی باشد

وی تأکید کرد: تنوع‌بخشی به عیار طلا نباید راهی برای سوء استفاده افرادی باشد که در قالب تولید‌کننده یا عرضه کننده، طلا را عرضه می‌کنند.

بیات با بیان اینکه عمده نگرانی ما در این خصوص به روش انجام کار مربوط می‌شود، افزود: در حال حاضر سالانه 3 هزار مورد نمونه‌برداری درباره طلای با عیار 18 در استان تهران انجام می‌شود و در صورت تنوع‌بخشی به عیار طلا باید امکان ردیابی طلا در کشور و بازرسی از مصنوعات توزیعی در بازار فراهم باشد.

* تنوع بخشی در عیار نیازمند آیین‌نامه‌ای کامل است

وی ادامه داد: در صورت تنوع بخشی به عیار طلا حتماً باید از قبل، روش‌های انجام کار و نحوه تولید دیده شود و آئین‌نامه کاملی برای این مسئله تدوین شود.

دبیر کل استاندارد استان تهران تصریح کرد: در صورت تنوع‌بخشی به عیار طلا باید امکان علامت‌گذاری بر روی مصنوعات طلا وجود داشته باشد تا هم مصرف‌کننده و هم بازرسان بتوانند این مصنوعات را ردیابی کنند.

* رد موضوع تنوع بخشی به بهانه پوشش دادن به طلاهای تقلبی فعلی

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود در حال حاضر طلاهای تقلبی با عیار 14 در بازار توزیع می‌شود، آیا تنوع‌بخشی به عیار طلا راهی برای پوشش دادن بر این مصنوعات تقلبی در بازار نیست؟ گفت: طلای با عیار 14 در بازار عرضه نمی‌شود و در بازرسی‌های سازمان استاندارد در مورد مصنوعات طلا نیز بیش از 90 درصد این مصنوعات در بازار مطابق با استاندارد است.

وی تأکید کرد: موارد بحرانی در مورد عرضه طلا با عیار پایین در بازار کم است و گزارشی نیز در مورد عرضه طلا با عیار 14 نداشته‌ایم.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد