اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریزش 80 درصدی کارگران طلاساز

رئیس انجمن صنفی کارگران طلا و جواهر استان تهران گفت:‌ بیش از 80 درصد کارگران طلا و جواهرسازی در سال جاری بیکار شدند و سیاست‌ها در حمایت از تولید مناسب نیست.


احمد حبیبی عضو انجمن صنفی کارگران تولیدکننده طلا و جواهر استان تهران، در نشست خبری کانون انجمن صنفی کارگران استان تهران با اشاره به اینکه کارگر ناموس طلاساز است و نه طلا، اظهار داشت: آمارهای موجود در خصوص وضعیت طلاسازان دقیق نیست و براساس گزارش‌های سال 84، 70 تا 76 واحد صنفی فعال در کشور وجود دارد و میانگین 10 الی 12 نفر مشغول فعالیت در این کارگاه‌ها هستند.

وی تأکید کرد: امسال با توجه به شرایط موجود، در هر کارگاه 2 تا 3 نفر مشغول به فعالیت بوده و ریزش کارگران بسیار زیاد است.

حبیبی، مشکلات این صنف را روند صعودی قیمت طلا و نیز تک عیار بودن طلاسازی در کشور دانست و گفت: اگر توان خرید 5 برابر شده باشد و فردی 10 میلیون طلا خرید کند، با این پول 90 گرم طلا می‌توان در چرخه تولید به مصرف وارد کرد که با این میزان یک کارگر نیز می‌تواند محصولات طلا درست کند و در حقیقت نیازی به کارگرهای بیشتر وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران تولیدکننده طلا و جواهر استان تهران، با بیان اینکه در خصوص حل مشکلات این صنف از مسئولان تاکنون درخواست کمک شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ترکیه که تا 20 سال‌ پیش به عنوان مصرف‌کننده طلای کشور ما بود، اکنون برند اول و دوم جهانی دارد و بازار ایران را قبضه می‌کند.

به گفته حبیبی، همه از کار و تولید صحبت می‌کنند اما سیاست‌ها خلاف آن را نشان می‌دهد و صنعت جواهرسازی در کشور رو به افول است و همچنین کارگران آن باید نیز جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار بگیرند چون با مواد سرطان زا سرو کار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 450 تن گردش طلا در کشور وجود دارد و بازار قاچاق و نیز کارهای ضعیف از سوی کشورهای مختلف وارد این بازار می‌شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد