اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دو دلیل برای افت قیمت جهانی طلا

سایت طلا: کارشناسان اقتصادی علت کاهش قیمت جهانی طلا پس از ادامه اجرای سیاست انبساطی پولی بیشتر توسط بانک مرکزی آمریکا را پس انداز سود و بدبینی نسبت به بن بست مالی این کشور اعلام کردند.


به گزارش سایت طلا به نقل از کامدتی آنلاین،" شیانگ نان" تحلیلگر اقتصادی چینی تصریح کرد: در حال حاضر توجه سرمایه گذاران به مذاکرات مالی آمریکا معطوف شده که بیش از حد طول کشیده و بازار جهانی را تهدید می کند.

براساس این گزارش، این تحلیلگر اقتصادی در ادامه افزود: بانک مرکزی آمریکا در نشست روز گذشته خود از ادامه اجرای سیاست انبساطی پولی بیشتر و خرید اوراق قرضه به ارزش 45 میلیارد دلار به منظور رشد اقتصاد و رونق بازار کار این کشور خبر داده که این امر تاثیر بسزایی روی بهای جهانی طلا خواهد گذاشت.

این گزارش می افزاید، در صورتی که مذاکرات مالی حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا بی نتیجه باقی بماند مطمئنا" این کشور در سال جاری با بن بست مالی مواجه شده و هزینه اضافی بالغ بر600میلیارد دلار را متحمل و با کاهش هزینه های عمومی و افزایش مالیاتها روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، کارشناسان اقتصادی براین باورند با تشدید بحران بدهی در منظقه یورو نیز اوضاع خارج از کنترل خواهد شد.

در واقع در شرایط بن بست مالی آمریکا پناهگاهی وجود دارد که امن تر از سرمایه گذاری روی طلا می باشد و آن هم دلار است. در حقیقت می توان گفت ارزش دلار آمریکا بلافاصله پس از بحران مالی در سال 2008 افزایش یافته و قیمت جهانی طلا با کاهش مواجه شد.

کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند؛ مطمئن باشید که این افت قیمت جهانی طلا پایان کار نبوده و تازه شروع راه است.

به طور کلی مسئله این است که آیا آمریکا می تواند از پس این بن بست مالی بربیاید؟

زمانی که شما به کسی پول قرض می دهید و پولتان را پس نمی دهد آیا دوباره به او پول قرض می دهید؟/الف


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد