اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلا سطح مقاومتی خود را شکست

سایت طلا: سطح مقاومتی اونس جهانی طلا که پیشتر 1632 دلار ثابت مانده بود، در هفته گذشته، سطح مقاومتی 1657 دلار را هم در نوردید تا همه نگاهها به سمت رشد بهای طلا دوخته گردد.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، علت افزایش بهای طلا ناشی از عوامل متعددی می باشد که در هفته گذشته به وقوع پیوسته است و به نظر می‌رسد که فصل تابستان آرام طلا با این افزایش بها به پایان می رسد. به طوری که نوسانات بهای طلا ناشی از نوسانات در بهای پلاتین بوده و علت دیگر رشد بهای طلا انتشار گزارشی از سوی کمیته بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اجرای سریع طرح محرکه اقتصادی QE3 از سوی این بانک به منظور رونق اقتصاد این کشور می باشد که این امر به عنوان جرقه ای برای شکست سطح مقاومتی 6 ماهه اونس جهانی طلا به شمار می آید.

براساس این گزارش، خطر بزرگی که بازار جهانی طلا را تهدید می کند این موضوع می باشد که به دنبال امیدواری سرمایه گذاران نسبت به اجرای سریع دور سوم طرح محرکه اقتصادی توسط بانک مرکزی آمریکا طی هفته آینده می باشد که احتمال دارد طلا در این زمان سطح مقامتی 1632 دلار را دوباره بشکند و دربالای این مقدار حفظ شود این در حالی است که اونس جهانی طلا هفته گذشته سطح مقاومتی 1632 دلار را شکست و در 1657 دلار ثابت باقی ماند.

این گزارش می افزاید، به احتمال زیاد "بن برنانکه" رئیس بانک مرکزی آمریکا قبل از تصمیم گیری در خصوص جلسه خود در 12 سپتامبر منتظر انتشار آمار و ارقام میزان اشتغال رشته های غیر کشاورزی ماه آگوست این کشور در اوایل سپتامبر باشد.

بر پایه این گزارش، بهای طلا در اروپا نیز به شدت در حال افزایش می باشد و این امر بیش از هر چیز تحت تأثیر تصمیمات مهمی است که قرار است در نشست ماه سپتامبر در خصوص وضعیت منطقه یورو اتخاذ شود. طی هفته گذشته ساماراس نخست وزیر یونان، دیداری با مقامات فرانسه و آلمان داشت .مسئله مهم این دیدار دادن مهلت بیشتر به یونان به منظور عمل به تعهدات و ایجاد اصلاحات ساختاری در این کشور بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، کارشناسان اقتصادی معتقدند تشدید تنش ها و درگیری های سیاسی در اروپا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اونس جهانی طلا با افزایش رو به رو خواهد شد./الف


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد