اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص سهام اروپا کاهش یافت

سایت طلا، به دنبال کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه دوم 2012 میلادی شاخص سهام در بورس های اروپایی امروز چهار شنبه به کاهش روبرو شد .

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی ، شاخص FTSE 100 لندن امروز با 32 واحد کاهش به کمتر از 5833 واحد رسیده است .

شاخص دکس آلمان نیز با 30 واحد کاهش به کمتر از 6944 واحد رسیده است . در بورس فرانسه نیز شاخص کک با افت 15 واحدی روبرو شد و به کمتر از 3435 واحد رسید .

موسسه آمار اروپا موسوم به یورو استات در گزارش روز گذشته خود اعلام کرد رشد اقتصادی 17 کشور عضو یورو طی سه ماه دوم امسال با افت 0.2 درصدی روبرو شده است . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی عملکرد فراتر از انتظار اقتصادهای آلمان و فرانسه دو اقتصاد بزرگ منطقه یورو در این مدت مانع از کاهش بیشتر شاخص سهام در بورس های اروپایی شده است .

رشد اقتصادی فرانسه در این مدت به صفر رسیده و آلمان نیز رشد اقتصادی 0.3 درصدی را تجربه کرده است . آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان نیز خواستار مهلت دو ساله وام دهندگان بین المللی به این کشور برای اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی بیشتر شد .

تازه ترین آمارهای اقتصادی در انگلیس نیز نشان می دهد نرخ بیکاری این کشور طی ماه جولای به بیش از 8.1 درصد رسیده است .

افزایش خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته برای نخستین بار در چهار ماه اخیر نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است و قیمت طلا برای نخستین بار در یک هفته گذشته به کمتر از 1600 دلار در هر اونس رسیده است . /م

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد