اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اونس به 1554 دلار در هر اونس رسید، اما ...

سایت طلا: اونس جهانی طلا در حالی به آخرین ساعات کاری خود در روز پنجشنبه نزدیک می شود که به سبب کاهش هرچه بیشتر میزان نقدینگی در بازارهای مبادلاتی و همچنین افزایش بهای دلار، به روند نزولی خود در حال ادامه دادن می باشد که بر طبق آن به 1565 دلار در هر اونس نیز رسید است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کاهش بهای اونس جهانی طلا از شب گذشته پس از پایان جلسه ی بانک مرکزی آمریکا و عدم علاقه ی این بانک به ارائه ی محرک های اقتصادی جدید و اجرای طرح خرید اوراق قرضه ی دولتی از سر گرفته شد.

بانک مرکزی آمریکا بر این عقیده است که اقتصاد آمریکا در شرایط خطرناکی قرار ندارد و می تواند با همین شرایط از پس مشکلات اقتصادی خود بر آید.

بر همین اساس سرمایه داران که بازارهای مبادلاتی اونس جهانی طلا را در جهت سرمایه گذاری امن نمی بینند به سمت واحد پولی دلار رفته اند که بیش از 62 درصد از سرمایه های جهانی با استفاده از این واحد پولی نگهداری می شوند.

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا در تحویل فوری و در مبادلات الکترونیکی در ساعت 15:52 دقیقه به وقت لندن با کاهش 0.7 درصدی رو به رو شد و به بهای 1565 دلار در هر اونس رسید که طی روز جاری این بها حتی تا بهای 1554 دلار و 34 دلار در هر اونس نیز نزول داشته است که کمترین میزان بهای این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی طی هفته ی جاری به حساب می آید.

اما نکته ای که باعث بازگشت کور سویی امید به جمع سرمایه داران شده است اعلام نرخ بیکاری کشور آمریکا در ساعت 17 به وقت تهران در روز جاری بوده است.

بنابر آخرین گزارشات ارائه شده از سوی وزرات کار آمریکا تعداد فرصت های شغلی ارائه شده در ماه گذشته کمتر از حد انتظار بوده است. بر همین اساس نرخ بیکاری در این کشور با کاهش رو به رو نخواهد شد.

این موضوع می تواند بانک مرکزی آمریکا را تحت فشار بیشتری از سوی کارشناسان قرار دهد.
اگر این بانک طرح QE3 که همان خرید اوراق قرضه می باشد را اجرا کند، بسیاری از خواسته های سرمایه داران و شرکت های خصوصی بر آورده خواهد شد. چراکه سطح نقدینگی در بازارهای مبادلاتی با افزایش رو به رو خواهد شد و توان مالی موسسات مالی نیز افزایش خواهد یافت.

البته اونس جهانی طلا نیز از اجرای این طرح بی نصیب نخواهد ماند و با افزایش چشمگیری رو به رو خواهد شد./ح


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد