اونس طلا2377.68
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

نفت ایرانی ۹۷ دلار/ ایران ۲- عربستان ۱

نامه رسمی ایران به اعضای اوپک برای برگزاری نشست اضطرای دقیقا زمانی به دست بزرگان نفتی این کشورها رسید که قیمت نفت سیر صعودی را از سرگرفت.


اینکه برگزاری نشست فوق العاده اوپک منتفی خواهد بود، موضوعی است که رستم قاسمی نیز به آن اشاره و در عین حال تاکید کرده که در صورت ادامه روند صعودی قیمت ها برگزاری نشستی فوق العاده غیرضروری است.

به نظر می رسد روند صعودی قیمت نفت ادامه داشته باشد و بازی عربستان برای کاهش قیمت نفت و افزایش تولید به نفع ایران تمام شود.
چراکه این کشور طی ماه های گذشته تلاش کرده که تولید نفت خام خود را به مرز 10 میلیون بشکه برساند تا شاید با افزایش عرضه در بازار قیمت نفت را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

اگرچه این تنها یک روی سکه است و روی دیگر این سکه حمایت عربستان از بحث تحریم نفتی ایران بوده اما به نظر می رسد برخی از مسایل غیرقابل پیش بینی باعث شده این روزها قیمت نفت روند صعودی در پیش بگیرد و برگ برنده بازی به دست ایران بیفتد.

درحال حاضر هر بشکه نفت خام ایران 97 دلار خرید وفروش می شود و پیش بینی می شود طی روزهای آینده بازهم از مرز 100 دلار عبور کند.
چراکه اعتصاب کارکنان نفتی نروژ همچنان ادامه دارد و با توجه به اخطار داده شده از فردا تولید یک میلیون و 700 هزار بشکه ای این کشو متوقف خواهد شد مگر آنکه توافقی میان مسوولان و کارکنان صورت بگیرد.

ازسویی دیگر، بارگیری محموله های نفت عراق به دنبال شرایط نامساعد جوی، از پایانه های نفتی بندر بصره عراق به حال تعلیق درآمده است.
درحال حاضر صادرات نفت خام از پایانه های نفتی بندر بصره به 864 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.
این درحالی است که بخش عمده نفت خام عراق از پایانه های نفتی بندر بصره در جنوب عراق روانه بازارهای جهانی می شود.

صادرات نفت عراق پیش از این هم بارها به دلیل شرایط نامساعد جوی و فرسوده بودن تاسیسات صادرات نفت با کاهش همراه بوده است، همچنین با وجود انتظارها نسبت به افزایش عرضه نفت خام این کشور در بازارهای جهانی، تداوم کاهش صادرات نفت می تواند سبب نا امیدی مصرف کنندگان نسبت به عرضه منظم نفت این کشور شود.
بنابراین به نظر می رسد روند صعودی قیمت نفت ادامه یابد و طی روزهای آینده قیمت هربشکه نفت خام ایران باردیگر از مرز 100 دلار عبور کند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد