اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش نرخ بیکاری در آمریکا، کاهش نرخ بهره ی بانکی در اروپا را بی اثر کرد

سایت طلا: اونس جهانی طلا ساعاتی پیش پس از اعلام نتیجه ی جلسه ی بانک مرکزی اروپا در حالی که خود را برای افزایش آماده می کرد، به دلیل کاهش نرخ بیکاری در آمریکا با کاهش 20 دلاری رو به رو شد.



به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، نرخ بیکاری آمریکا پس از اعلام سازمان کاریابی این کشور مبنی بر استخدام فراتر از انتظار نیروی کار در ماه ژوئن، با کاهش چشمگیری رو به رو شد.

این امر افزایش بهای دلار را در حالی به دنبال داشته است که بسیاری از سرمایه داران نسبت به ارائه ی محرک های اقتصادی از سوی بانک مرکزی آمریکا نگران شده اند.

از سویی دیگر بانک مرکزی اروپا در اقدامی به دور از انتظار نرخ بهره ی بانکی را بیش از حد با کاهش رو به رو ساخت و آن را از 1 به 0.75 درصد رسانده است که تاثیر بسیار منفی بر بهای یورو نسبت به دلار به دنبال داشته است.

این انتظار وجود داشته است که با کاهش نرخ بهره ی بانکی در اروپا که کاهش بهای یورو را به دنبال داشته است از یک سو و همچنین ادامه ی رکود اقتصادی در آمریکا و کاهش بهای دلار از سویی دیگر، طلا به عنوان سرمایه ای امن از سوی سرمایه داران مورد استفاده قرار گیرد و قیمت آن در بازارهای جهانی افزایش یابد.

اما نرخ بیکاری در آمریکا معادله ها را بر هم زد و کاهش این نرخ، بهای دلار نست به یورو را در بازارهای جهانی با افزایش رو به رو ساخته است. همین امر سبب شد تا بهای اونس جهانی طلا تا 20 دلار با کاهش رو به رو شود و به 1600 دلار در هر اونس برسد.

کارشناسان بر این عقیده اند که حمایت از بهای اونس جهانی طلا در بهای 1597 دلار نمایانگر این موضوع می باشد که کماکان تقاضا برای این فلز ارزشمند با کاهش رو به رو نشده است. از این رو با ادامه ی این روند و رسیدن بهای این فلز ارزشمند به بهای 1625 دلار در هر اونس می توانیم این انتظار را داشته باشیم که در صورت گذر از این مرز حتی به بهای 1635 و 1640 دلار در هر اونس نیز برسد.

لازم به ذکر است که بهای اونس جهانی طلا با اعلام ساعت 20 به وقت تهران با افزایش رو به رو شد و در بهای 1608 دلار در هر اونس نیز معامله شده است./ح

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد