اونس طلا2390.67
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

عبور دوباره قیمت دلار از مرز 1800 تومان

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ديروز به ارقام بالاتری دست یافته‌اند که بر طبق آن ديروز در اولین روز کاری بازارداخلی این هفته، دلار با تقریبا 27 تومان افزایش قیمت مرز 1800 تومان را بار دیگر پشت سر گذاشت و به 1810 تومان رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از سایت دنیای اقتصاد، در بازار سکه نیز قیمت‌ها افزایشی بود. نرخ سکه با 3000 تومان افزایش تا 684 هزار تومان بالا رفت. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز در پایان معاملات هفتگی در سطح 1595 دلار بسته شد.به گفته فعالان بازار تغییر نگاه به مذاکرات و تحولات در عرصه سیاست خارجی موجب نوسانی شدن قیمت دلار در بازار شده است. قیمت دلار دیروز با نوسان شدید در بازار به نرخ 1820 تومان هم اعلام شد، اما در کف قیمت بازار دلار 1810 تومان هم فروخته می‌شد که نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه تقریبا 27 تومان افزایش ثبت کرد. در بازار ارز تقریبا قیمت اکثر ارزها با افزایش روبه‌رو بود. یورو نیز با 27 تومان افزایش تا 2287 تومان افزایش یافت. پوند انگلیس هم 30 تومان افزایش یافت و تا 2830 تومان گران شد. قیمت هر یکصد ین ژاپن با 130 تومان افزایش تا 2250 تومان بالا رفت. ریال عربستان 4 تومان و درهم امارات 7 تومان افزایش داشت و به ترتیب 484 تومان و 494 تومان فروخته شدند. همچنین دلار کانادا با 7 تومان افزایش به نرخ 1792 تومان فروخته شد. در مقابل دلار استرالیا با 10 تومان کاهش قیمت به 1790 تومان رسید.دیروز همچنین قیمت لیر ترکیه با 35 تومان افزایش از 1000 تومان عبور کرد و به 1025 تومان رسید. یوآن چین نیزتا 288 تومان بالا رفت و 4 تومان افزیش قیمت ثبت کرد. هر میلیون دینار عراق نیز با 40 هزار تومان افزایش تا یک میلیون و 430 هزار تومان بالا رفت.
در بازار سکه هم قیمت‌ها رو به افزایش نهاد. قیمت سکه بهار آزادی با 3000 تومان افزایش روبه‌رو شد. سکه طرح قدیم هم با 4000 تومان افزایش تا 688 هزار تومان گران شد. نیم سکه در سطح 341 هزار تومان باقی ماند، اما ربع سکه 500 تومان از ارزش خود را از دست داد و به نرخ 185 هزار تومان عرضه شد. قیمت مثقال طلای 17 عیار هم با 500 تومان کاهش به 301 هزار و 300 تومان رسید. در بازارهای جهانی قیمت طلا به مسیر افزایشی بازگشت و در این مسیر در پایان معاملات هفتگی در سطح 1595 دلار متوقف شد که نسبت به غروب جمعه تقریبا 16 دلار افزایش داشت. تا پیش از افزایش دوباره قیمت طلا از سطح 1565 دلار در غروب پنج‌شنبه، برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال کمک به اسپانیا خبر می‌دهند. در این میان البته تنها عامل مستقل و پر پتانسیل در افزایش قیمت احتمالی برای طلا می‌توان به دور دوم انتخابات یونان اشاره کرد. نظر مردم در مورد باقی ماندن در حوزه یورو یا خروج از آن باردیگر طلا و یورو را توامان در مقابل دلار به نوسان وا خواهد داشت. خبرگزاری رویتر نیز گزارش داد، اونس جهانی طلا در روز جمعه در حالی با افزایش رو به رو شد که در ابتدا کار خود را به علت نبود اطمینان سرمایه داران نسبت به صحبت‌ها و طرح‌های رییس بانک مرکزی آمریکا با کاهش شروع کرده بود. روند نزولی اونس جهانی طلا ادامه پیدا کرد تا اینکه خبرهای رسیده حاکی از این موضوع بود که احتمال رسیدن کمک‌های مالی جدید به سیستم‌های مالی اسپانیا با افزایش رو به رو شده است.
از این رو با افزایش احتمال درخواست کمک‌های مالی از سوی دولت اسپانیا در جهت تقویت سیستم بانکی این کشور، اونس جهانی طلا با 30 دلار افزایش رو‌به‌رو شد.
اونس جهانی طلا در هفته گذشته پس از سخنرانی بن برنانکه رییس بانک مرکزی آمریکا و ارائه نشدن صحبت‌های محکمی در مورد ارائه محرکه‌های اقتصادی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا با کاهش شدیدی روبه‌رو شد. برنانکه در صحبت‌های خود تنها به این موضوع اشاره کرده است که در صورت نیاز بانک مرکزی آمریکا آماده ارائه محرکه‌های اقتصادی جدید است. اعلام این صحبت از سوی برنانکه به تنهایی نمی‌تواند از سوی سرمایه داران کافی به حساب آید و به همین دلیل بسیاری از آنها تصمیم به فروش ذخایر خود کردند که کاهش شدیدی را برای قیمت جهانی طلا به دنبال داشته است.
کارشناسان براین عقیده‌اند که به‌رغم ارائه درخواست کمک از سوی دولت اسپانیا به اتحادیه اروپا هنوز هم در میان سرمایه‌داران ترس و تردید نسبت به پرداخت این کمک‌ها به دولت اسپانیا وجود دارد.
جفری سیکا یکی از کارشناسان و تحلیلگران بازارهای نیویورک بر این عقیده است که بروز ترس و تردید در پایان هفته گذشته سبب شده است تا رویکرد سرمایه‌داران نسبت به این فلز ارزشمند با افزایش روبه‌رو شود.
به‌رغم افزایش بهای اونس جهانی طلا در آخرین ساعات کاری این فلز ارزشمند در روز جمعه، روند حرکتی آن در هفته گذشته با کاهش روبه‌رو شده است. اونس جهانی طلا در هفته گذشته با ناامید شدن سرمایه‌داران نسبت به ارائه طرح و برنامه‌های جدید در جهت تزریق محرکه‌های اقتصادی جدید، بازارهای این کشور با کاهشی بیش از 3/4 درصد روبه‌رو شد. به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، در نظرسنجی این هفته از میان 33 کارشناس این سایت 27 نفر شرکت کرده‌اند که در این میان 13 نفر به افزایش، 9 نفر به کاهش و 5 نفر نیز به عدم تغییر بهای اونس جهانی طلا در این هفته رای داده‌اند.
13 کارشناسی که به کاهش بهای اونس جهانی طلا در این هفته رای داده‌اند بر این عقیده‌اند که شرایط اقتصادی در جهان با رکود بیشتری رو به رو خواهد شد که این امر می‌تواند رویکرد سرمایه‌داران را به این فلز ارزشمند با افزایش روبه‌رو سازد. از سویی دیگر نرخ بهره بانکی از سوی یکی از بانک‌های بزرگ چین با کاهش روبه‌رو شده است. این 13 کارشناس بر این عقیده هستند که این موضوع می‌تواند باعث افزایش بهای اونس جهانی طلا در این هفته شود.
تعداد 9 کارشناس نیز به کاهش بهای اونس جهانی طلا در این هفته رای داده اند. آنها بر این عقیده‌اند که بهای این فلز ارزشمند بر اساس تحلیل‌های تکنیکال در بهای 1600دلار با حمایت لازم روبه‌رو نخواهد شد و از این مرز به عنوان سطح مقاومتی یاد کرده‌اند. آنها بر این عقیده‌اند که سطح حمایتی اونس جهانی طلا در این هفته 1529 دلار در هر اونس است. از این رو بهای این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی با کاهش بیشتری روبه‌رو خواهد شد.
در پایان 5 کارشناس نیز به عدم تغییر بهای اونس جهانی طلا در این هفته رای داده‌اند. آنها بر این عقیده‌اند که تا مشخص شدن نتیجه انتخابات در یونان صبر خواهند کرد و سپس تصمیم مناسب را خواهند گرفت. علاوه بر این موضوع میزان حمایت از اونس جهانی طلا در مرز 1520 دلار در هر اونس نیز از دیگر شرایطی است که از سوی این کارشناسان مطرح شده است و برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد