اونس طلا2155.29
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

حركت طلا و ارز به سمت ثبات قيمت

يك كارشناس مسايل اقتصادي نرخ طلا و ارز را در كشور به بحران يا بهبود اقتصاد جهاني مرتبط دانست و پيش بيني كرد: طبق برآوردها اقتصاد جهان به سمت ثبات در حركت است بنابراين در روزهاي آينده شاهد افت و خيز كمتري در قيمت طلا خواهيم بود.




عباس سلیمیان در پاسخ به این که آیا سقوط قیمت طلا و ارز ادامه می یابد گفت: در حال حاضر قیمت طلا و ارز در صحنه بین الملل تشکیل افزایش نرخ ها را رد کرده و به سمت تثبیت پیش می رود.

این کارشناس مسایل اقتصادی تصریح کرد: چنانچه اقتصاد اروپا به آرامش رسیده و دچار بحران نشود نرخ طلا و ارز ثابت می شود، ضمن اینکه با توجه به تاثیر دو چندان اقتصاد انگلستان بر بازار طلا و ارز اگر این کشور دچار رکود اقتصادی شود قیمت ها به سمت صعود میل می کند.

وی با تاکید بر اینکه عبور از بحران اقتصادی یا تولد بحران جدید تعیین کننده روند صعودی یا نزولی قیمت طلا و ارز است افزود: در صورتی که اروپا نتواند اقتصاد خود را بازسازی نماید نرخ طلا و ارز روند روبه رشد را طی خواهد کرد.

سلیمیان قیمت طلا و ارز را در اقتصاد داخلی با برخی چالش های بین المللی مرتبط دانست و گفت: نشست بغداد در تعیین نرخ بازار داخلی طلا و ارز تاثیر زیادی دارد به نحوی که اگر توافقی بین 1+5 و ایران صورت نگیرد نقدینگی به سمت طلا و ارز تمایل یافته و قیمت ها افزایش می یابد و بالعکس.

این اقتصاددان با بیان اینکه بهبود و بحران اقتصاد جهانی در اقتصاد ایران و بازار ارز و سکه موثر است خاطرنشان کرد: طبق شواهد در حال حاضر قیمت ارز و سکه به سمت تثبیت و جلوگیری از صعود و نزول تند حرکت می کند.



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد