اونس طلا2319.42
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

مراحل دریافت جواز کسب از زبان مسئول امتحانات فنی اتحادیه طلا و جواهر

سایت طلا : نائب رئیس اتحادیه طلا ضمن اعلام جزئیات دریافت جواز کسب و آزمون های اتحادیه ، از برگزاری این امتحانات زیر نظر نمایندگان سازمان فنی حرفه ای خبر داد.

مهدی طاهر حکاک ، نائب رئیس و مسئول امتحانات فنی اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با سایت طلا ، درباره مراحل دریافت جواز کسب گفت : همه اعضا صنفی این اتحادیه برای دریافت جواز کسب باید آزمون تبصره 16 را بگذرانند و اولین اقدام در این راستا تشکیل پرونده در محل اتحادیه است.

وی افزود : امتحانات تبصره 16 از دو بخش تئوری و عملی تشکیل می شود که در صورت قبولی در آزمون تئوری ، داوطلب حق شرکت در آزمون های عملی را دارد.

حکاک تاکید کرد : تمامی دو مرحله آزمون اتحادیه با حضور نمایندگان سازمان فنی حرفه ای و از جزوه و کتبی است که در اختیار آنان گذاشته می شود و به صورت آزمون 4 گزینه ای انجام می گیرد.

مسئول فنی امتحانات اتحادیه خاطرنشان کرد : مرحله دوم آزمون ، یا همان آزمون عملی برای افراد و حرفه های مختلف فرق می کند ؛ به طور مثال آزمون های طلاساز با طلا فروش و یا سکه فروش تفاوت دارد و هر داوطلب با توجه به نوع فعالیت خود و مناسب با حرفه مورد نظر خود ، در حوزه طلا و جواهر باید آزمون عملی را انجام دهد.

حکاک ، مهمترین موضوع را برای دریافت جواز ، کسب قبولی در آزمونهای اتحادیه برشمرد و گفت : آزمون های اتحادیه یا تبصره 16 ، قانون و قراردادی است که وزارت کار و امور اجتماعی با مجامع صنفی و تمامی اتحادیه ها به عمل آمده است ؛ که در هر صنفی برای دریافت جواز باید آزمون مورد نظر در آن حرفه و صنف را بگذرانند و در صورت قبولی جواز به تائید وزارت کار می رسد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ، از مصوبه جدید هیئت مدیره اتحادیه خبر داد و افزود : تمامی جواهرفروشان باید دوره های جواهرشناسی را برای شناخت سنگهای گرانبها و نیمه گرانبها ، بگذرانند تا آگاهی های لازم را در مورد جواهرات داشته باشند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد : اتحادیه خانه دوم اعضا است و تمامی اعضا اتحادیه در ضمینه کاری هر مشکلی که دارند به اتحادیه مراجعه کنند ، ما خدمتگذار صنف هستیم و همگی با هم، با ید واحده مشکلات این صنف را رفع کنیم.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد