اونس طلا2394.45
مظنه16,336,000
18 گرم3,771,100
ارزش سکه36,805,008
قدیم (بهار)41,100,000
جدید (امامی)44,500,000
نیم26,100,000
ربع16,300,000

اتاق بازرگاني ايران اعلام كرد: احتياط هاي لازم براي تجارت با چين

اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با توجه به حجم بالاي روابط تجاري ميان دو كشور ايران و چين و افزايش روز افزون اختلافات تجاري ميان فعالان اقتصادي دو كشور به علل مختلف، مواردي را به منظور رعايت احتياط هاي لازم از سوي تجار ايراني اعلام کردو

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری ایسنا هشدارهای اتاق بازرگانی شامل موارد زیر می‌شود:

1) به تازگی تفاهم نامه تسهیل رویه های حل اختلافات تجاری بنگاه های اقتصادی میان بخش های حقوقی اتاق های بازرگانی دو کشور به امضا رسیده است و بخش های حقوقی اتاق ایران و شورای توسعه تجارت خارجی چین، می توانند به شکایات تجار رسیدگی کنند.

2) پیش از ایجاد ارتباط تجاری با شرکت چینی از میزان اعتبار و سابقه فعالیت آن ها اطمینان حاصل کنید. در این زمینه لازم است شرکای چینی خود را با مشورت با اتاق ایران و شورای توسعه تجارت خارجی چین انتخاب کنید.

3) در صورت کسب اطمینان از اعتبار شرکت، به طور حتم در هر زمینه، قرارداد تجاری منعقد کرده و مشورت های لازم را با بخش حقوقی اتاق ایران و یا مرکز داوری این اتاق، انجام دهید.

4) در قراردادهای تجاری خود، بند داوری اتاق ایران را بگنجانید که از این قرار است:

«کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این قرارداد و یا راجع به آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن به مرکز داوری اتاق ایران ارجاع می شود که مطابق با قانون اساسنامه و آئین داوری آن مرکز با رأی یک یا سه نفر داور به صورت قطعی و لازم الاجراء حل و فصل شود. داور(ان) علاوه بر مقررات حاکم، عرف تجاری ذیربط را نیز مراعات خواهد (خواهند) کرد. شرط داوری حاضر، موافقتنامه ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی میشود و در هر حال لازم الاجراست.»

5) تا حد امکان از روش پرداخت T/T (واریز بخشی از مبلغ معامله پیش از دریافت کالا) پرهیز کرده و تلاش کنید از طریق بانکی و با گشایش اعتبار از طریق اعتبارات اسنادی معامله کنید. گفتنی است هم اکنون امکان گشایش اعتبار اسنادی میان عمده بانک های خصوصی و دولتی ایرانی و برخی از بانک های چینی وجود دارد.

6) برای اطلاعات بیشتر در خصوص فهرست نمایشگاه های معتبر، انجمن ها و اتحادیه ها و اتاق‌های بازرگانی چینی، پایگاه های معتبر مجازی اطلاع رسانی تجاری و روش های اعتبار سنجی شرکت ها، رویه های حل اختلافات تجاری و مراجع حل اختلافات به پایگاه اطلاع رسانی وابسته بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در چین به نشانی www.ircoach.ir مراجعه کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد