اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش‌بینی قیمت 1270 تا 2000 دلاری طلا در سال آینده میلادی

پایگاه تخصصی کیتکو طی گزارشی از چشم انداز بازار جهانی طلا در سال ۲۰۱۲ نوشت کارشناسان کاهش قیمت طلا تا 1270 دلار و یا افزایش آن تا 2000 دلار در هر اونس را طی این سال پیش بینی می کنند.

به گزارش سایت طلا پایگاه تخصصی کیتکو در گزارشی به بررسی روند قیمت طلا در سال 2012 پرداخته و نوشته است که طلا با استفاده از امنیت خود در سرمایه‌گذاری و ادمه نگرانی ها در مورد اروپا در حال قوت‌گیری برای جهشی دیگر است.همانند بسیاری از بخش‌های مالی، جهت‌گیری قیمت طلا تحت تاثیر اخبار است.
به گزارش کیتو، کاهش قیمت طلا در ماه دسامبر به چند دلیل اتفاق افتاد؛ اولا بازار هرگز توانایی آزمایش قیمت‌های غیرواقعی بالا مانند 1923 دلار در ماه آگوست را نداشت و دوم اینکه طلا یکی از ستاره‌هایی بود که امسال درخشید و زمانیکه سرمایه‌ها و دیگر بازارها رشد یافتند، مدیران پولی به افزایش پول نقد نیاز پیدا کردند. سوم، با ادامه بی‌ثباتی در تجمیع نظرات رهبران اروپا برای حل بحران بدهی این قاره، این سرمایه‌گذاران به دنبال امن‌ترین منبع نقدینگی در برابر طلا هستند.
بر اساس این گزارش، قیمت طلا ممکن است از بالاترین نرخ آن در ماه آگوست، 16 درصد کاهش یابد اما در حال حاضر قیمت کنونی آن از معاملات سال 2010، برابر با 1421 دلار در هر اونس، 14 درصد بیشتر است. ممکن است این فلز گران‌بها اکنون ثبات داشته باشد اما در حال نیرو گرفتن برای جهشی دیگر است.
به نظر ناظران بازار، تقویت ساختاری طلا دست‌نخورده باقی مانده است و اکثر سیاست‌های نرخ بهره‌ در جهان در کشورهای غربی کاهش داشته و به صفر نزدیک شده است که این فرصت را به وجود می‌آورد که هزینه نگهداری طلا نادیده گرفته شود.
در ادامه این گزارش آمده است، بحران بدهی در اروپا مردم را در مورد ارزهای متزلزل نگران می‌کند. با این میزان نقدینگی‌های شناور در برنامه‌های انبساطی بانک‌های مرکزی مانند فدرال رزرو، این ترس وجود دارد که هنگامی که اقتصاد جهانی دوباره رشد کندی داشته باشد، کنترل این محرک‌های بازار سخت باشد.
مارک لیبوویت یک کارشناس اقتصادی گفت: احتمال دارد که قیمت طلا بیشتر کاهش پیدا کند به ویژه اگر سناریوهایی مانند آنچه پس از ورشکستگی «لمان برادرز» در سپتامبر 2008 رخ داد و مواردی آشکار شد، اتفاق افتد. طلا به اخبار «لمان برادرز» واکنش نشان داد و یک ماه بعد به 681 دلار در هر اونس رسید.
وی افزود: این وضعیت ممکن است برای طلا در صورت رسیدن به 1531 دلار اتفاق بیفتد. در سال 2008، قیمت طلا 34 درصد تغییر کرد.
لیبوویت پیش‌بینی کرد: بر اساس محاسبات، قیمت طلا می‌تواند تا 1270 دلار در هر اونس کاهش پیدا کند.
بانک «بی‌ان‌پی پاریباس» که در 20 دسامبر پیش‌بینی‌های خود برای سال 2012 را به روز کرد، با درنظر گرفتن فروش‌های اخیر، چشم‌انداز قیمت طلا را تا 1775 دلار در هر اونس کاهش داد.
این بانک اعلام کرد: با این بی‌ثباتی در بازار که خصوصیت اصلی بازار است، طلا نسبت به تغییر قیمت آسیب‌پذیر خواهد بود.
وی روند مثبتی را برای طلا در سال‌های 2012 و 2013 پیش‌بینی کرد.
کارشناس دیگری نیز معتقد است که قیمت طلا در پایین‌ترین قیمت خود قرار دارد و مبادلات آن برای مدتی به صورت یک طرفه انجام خواهد شد.
وی افزود: مشکلات اتحادیه اروپا به بحران منجر خواهد شد و این امر سبب می‌شود که اوراق قرضه خریداری نشوند و اگر این اتفاق بیفتد، این امر به افزایش قیمت طلا کمک خواهد کرد. طلا هنوز به عنوان دارایی محسوب می‌شود و خرید بانکداران مرکزی سبب می‌شود که قیمت‌ها بالاتر رود. ما می‌توانیم شاهد طلای 2000 دلاری باشیم.
طلا می‌تواند از ویژگی منبع امن بودن خود و هم‌چنین نگرانی‌ها در مورد اروپا استفاده کرده و افزایش یابد.
به نوشته این گزارش، طلا تا ژانویه کاهش می‌یابد اما سرمایه‌گذاران طلا نیاز دارند که چشم‌اندازهای طولانی‌تری از 6 ماه یا حتی یک ساله را درنظر بگیرند.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد